Tigerns väg - Hämnaren soloäventyr online

ansbar

Veteran
Joined
4 Jun 2023
Messages
5
Location
Stockholm
Halloj! Jag har precis färdigställt ett sidoprojekt jag jobbat med.

Jag har portat soloäventyret Hämnaren (Tigerns väg) till en webbapplikation.
Det innebär att man kan köra äventyret i valfri webbläsare (även mobil) och den håller reda på alla strider, attribut och liknande.

Allting ska funka men sannolikt finns en del buggar kvar.

Jag tänkte att det här var rätt plats att ragga beta-testare eller bara folk som vill köra äventyret.

Ni hittar det på: solo.great-site.net

Har ni förbättringsförslag, hittat buggar eller har andra åsikter får ni gärna höra av er eller fylla på i den här tråden.

//Per

0.png
 
Last edited:

THZ

Veteran
Joined
13 Apr 2016
Messages
183
På hemsidan (oklart om du vill ha beta test på det) - "Skuggkrigare " felstavat till Skuggkngare (stycke 3 i bakgrund)

Bakgrund, stycke 6 "....Kwon ande bror....." onda? andre? felstavat i alla fall
 
Last edited:

ansbar

Veteran
Joined
4 Jun 2023
Messages
5
Location
Stockholm
Jodå, texter med. Texterna är körda i en ocr-läsare från en pdf och den har inte tolkat allt rätt.
Tackar!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Jag har spelat en runda, men fick stryk av en rese i arenan.

Jag kom åtminstone ihåg det viktigaste:att inte skaka hand med en magiker.
 

Grisugglan

Veteran
Joined
24 Sep 2023
Messages
2
Jösses Amalia vilken cool grej. Jag har nog spelat Hämnaren hundratals gånger, och just nu ligger den rätt långt ner i prio bland mina soloäventyr. Men det här är ju hur häftigt som helst och måste testas.
 

Grisugglan

Veteran
Joined
24 Sep 2023
Messages
2
Mors.

Igår och idag testade jag detta för första gången någorlunda på allvar.

Inga konstigheter förrän jag kom till slutstriden mot Yaemon. Där valde jag medvetet vissa alternativ som jag visste var "dåliga". När jag skulle försvara mig med Försvar 8, så slog jag 7, men ändå misslyckades jag. Jag förlorade således 10 KP och hade då 10 KP kvar. När jag fortsatte striden och återigen hamnade på ett alternativ som skulle sänka min KP med 10 (som borde dödat mig), så ändrades inte min KP alls. Det var på sektion 308. Jag kunde sedan göra val som tog mig till 308 flera gånger om utan att KP:n sänktes.

Jag valde att själv avsluta spelet där eftersom jag ansåg att jag hade besegrats.
 
Top