Nekromanti Tidsparadox

sakara

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
119
Det börjar dra ihop sig för mina spelare att hoppa i tiden igen. När de gör det är lite osäkert pga att de själva kommer att ha lite att säga till om vilket äventyr de kommer att köra.

Grundtanken är att de ska få välja mellan 5 olika kuvert som är förseglade. Det enda som står på dem är namnet på avsändaren.

Ett av dessa brev kommer trigga en paradoox där de slungas tillbaka i tiden just när enklaverna börjat bli en verklighet istället för en framtidssak.

Settingen kommer jag sno väldigt mycket från Fallout 3 med washington DC som startområde.

Tanken är att de ska få till uppdrag att eskortera en person från DC till en punkt ca 400mil därifrån. platsen är inte bestämd men vad som finns där är en av de få utposter människan har på jordytan. i.e. ett fungerande samhälle.

Varför ska de hjälpa honom då? därför han bär på sig en ampull med motgift mot Röda pesten som lägligt har brutit ut över större delen av USA.

Här har jag skamlöst kopierat från resident evil filmerna med deras T-virus och ja de kommer finnas zombies i mängder och även de evolverade rackarna som är fruktansvärda.

I och med att min spelargrupp är ganska (läs fruktansvärt) uppfinningsrika så kommer jag inte behöva göra så mycket mer än skapa en slumptabell över möterna på resan samt de hållpunkter som kan vara bra att ha.

Meningen med dessa hållpunkter är att de ska få en inblick i hur världen är och några oklara hintar om hur katastrofen gick till..

Hur katastrofen har gått till i min värld är som följer:
Världen skakades av flera stora epedimier av röda pester då ett läkemedelsföretags säkerhetssystem failade att hålla inne sina mer ljusskygga experiment. Dessa epidemier kunde kontrolleras till en vill del men gjorde stora delar av jordytan obeboelig. Därför konstruerades enklaver för att hålla den mänskliga rasen vid liv.

Dock ledde detta till spänningar mellan de olika fraktionerna/länderna/företagen och krig utbröt. Ingen vet vem som avfyrade den första missilen mot berlin men den kom från usa. detta startade en kedjereaktion ala första världskriget där de företag som ockuperat stora delar av mars började taktiskt bomb jordens yta och enklavkrigen var ett faktum.

En spoiler i detta är att spelarna är de som kommer att avfyra missilen. vare sig de kommer fram till att de är tvungna eller om de blir privata anledningar är inte fastslaget ännu utan det är i nästa tidsparadox.

Så kortfattat det jag skulle behöva hjälp med är just de hållplatser på resans väg som kan ge hintar om vad det är som pågår.

sen är all övrig feedback mycket välkommen
 
Top