Nekromanti Tidsbrist

Bombadill

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
57
Location
Hörby
Re: Fy

Den där andra punkten har jag tänjt på rätt bra. Jag lever efter måttot: ju mindre man sover desto mer hinner man med.
/Bombadill
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,061
Location
Linköping
Själv har jag haft det liggande på is ett par tre år nu över lumpen och sånt där. Men det skall bli kul att börja igen...

Ahhh, lumpen, jag tror aldrig jag haft så mycket tid att ägna åt rollspel. Jag hade till viss del 'civil' tjänst vilket innebar att när jag inte var ute och kröp i skogen eller satt på en varm sambandscentral så var jag 'förstevärnpliktig'/stf på en datoravdelning med relativt låg aktivitetsnivå. Gissa vad jag sysslade med då? Tja t. ex. att arbeta med ett eget rollspelssystem. Sedan var de andra grabbarna på logementet (tja hela plutonen) mest intresserade av att titta på porrfilm (eller supa) och då jag aldrig upplevt porrfilm som någon gruppaktivitet, även om jag är aldrig så mycket flockdjur, och dessutom hade en flickvän att komma hem till på helgerna så gick jag givetvis tillbaka till avdelningen efter kvällsmat och pysslade med rollspel eller ringde min flickvän. När jag var hemma på helgerna fanns ju aldrig något sådant som läxor eller uppsatser så då var man ju väldigt ledig. Dessutom fick man permis för omtentor vilket i praktiken blev två dagar, gissa vad jag gjorde dagen efter omtentan?

[color:green]/Illern, legionär
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A></font color=green>
 
G

Guest

Guest
NeoTech bra?

men jag skulle vilja testa Neotech någon gång... är det bra?

Lik bra som Eon. Eon´s värld är ju underbar och likaså är N2 det. Min uppmaning är att börja spela det genast. De flesta av mina roligaste rollspelsminnen har åstadkommits av detta spel.

/Tiamel - gillar både N2 och Eon....
 
G

Guest

Guest
>> Ahhh, lumpen, jag tror aldrig jag haft så mycket tid att ägna åt rollspel...

Själv hade jag väl kanske en lite mer tidskrävande tjänst - fast jag gjorde ett par ganska misslyckade försök att spela lite med killarna på plutonen. Vi kom ungefär så långt som genom ett halvt äventyr på 15 månader. Säger en del om tidsbristen kanske... =)
 
G

Guest

Guest
Re: Det är ju det jag gör :)

>> Precis, pluggade psykologi innan och det var slappt.

Pluggar psykologi nu. Det är verkligen slappt. Tror jag har 7 schemalagda timmar den här veckan. =)

>>så många fritidsaktiviteter att välja på, så ibland kan rollspelandet bli lidande av det.

Du får väl prioritera; fast det finns ju många intressanta variationer av till olika sociala företeelser maskerade sätt att konsumera alkohol på. Min uppfattning om studentliv; undrar vad den säger mest om - mig eller studentlivet?
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Läxor? Vad är det för något? Måste vara något sådant där som bara drabbar andra.

Natur är inte så svårt bara man inser sina egna begränsningar(det här klarar jag aldrig så jag tänker inte ens försöka). Om man lever sitt liv på detta sätt så blir skolan ett litet problem.


LL
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Filfakare!

Men det är väl tur det.
Om du nu inte levde ett sådant slött liv som du uppenbarligen gör så skulle du ju inte kunna arbeta så stenhårt som du säkert gör för att förfina och förbättra vårt underbara forum.


LL
 

Oceanliner

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
273
Location
Jönköping
<I>"Jag går också natur, och det är lungt att hinna med annat, jag idrottar också..."</I>

Som nån nämnde tidigare det behövs planering, själv idrottar jag 2 gånger i veckan, jobbar lördag förmiddagar, festar på fredagar och/eller lördagar. Så min enda riktigt lediga dag Söndag går åt till rollspel vilket ju gör att man inte har tid att umgås med sina icke rollspelande kompisar.

umm jag vet om jag gnäller så mycket varför lägger jag inte ner rollspelandet då? Svaret är abstinens...

//Jonas
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Det var då jag gick på gymnasiet jag spelade i särklass mest rollspel. Jag levde efter tanken att sånt tjafs som betyg och liknande kommer att ordna sig till slut, men om jag missar nästa spelmöte kanske Siratsia tar över världen. Och det är ju inte bra...
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
vet inte heller egentligen vad läxor är men har hört så många förklaringar så jag tror att det är någonting i stil med skolarbete... som man gör hemma!?!?! Fasansfullt va?

//Henrik, känd som Darkmoor
 

Lasombra

Veteran
Joined
14 Aug 2000
Messages
49
Location
Umeå
Jag fick välja och det gjorde jag... Det blev cirka två spelpass i veckan (ja man gick omkring som en zombie dagen efter) så nog hinner man spela rollspel. Den det är mest synd om är nog den stackars spelledaren. Fast nu för tiden är det bara jag som spelleder och jag råkar vara arbetssökande så det har ordnat sig ganska bra...

Nils/ som är en mycket förvirrad människa
 

Lasombra

Veteran
Joined
14 Aug 2000
Messages
49
Location
Umeå
Intresserad angånde Ars kampanjen vilken edition? Jag råkar älska ars magica över allt annat såjag är lite intresserad hur andra folk pysslar med det... Själv drog jag igång en Ars kampanj i nutid... Mina spelare visste ingenting alls... den slutliga delen av den utspelade sig på visby faktiskt under medeltidsveckan...

Nils/ som är en mycket förvirrad människa
 

Confusion

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
182
Ars Magica

vilken edition?

4'de, d v s den senaste...

Ännu så länge samlar jag info då jag köpte spelet för ca 2 veckor sedan och väntar nu på att modulen the mysteries skall släppas så jag kan beställa en bunt trevliga moduler från <a href="http://www.atlas-games.com">atlas-games</a> och därefter börja spåna mer seriöst på hur jag skall lägga upp det... Jag kan inte skriva något om de ideér jag har nu för kampanjen då flera av de som kommer att spela läser detta forum. Det skall iaf. inte spelas nutid (om det inte blir så lyckat så vi spelar _fram till_ nutid) utan runt år 1220 kommer vi att börja (tror jag).
Då jag är nybliven ägare till detta fascinerande rollspel så tar jag gära emot tips från folk som spellett och/eller spelat detta om hur man kan göra spelupplevesen speciell.


/Henning
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Re: Filfakare!

Det kallas att ta ansvar för sina egna studier/images/icons/smile.gif
Vissa av oss behöver ju inte få allt serverat på ett fat utan kan handskas med det som kallas "frihet under ansvar". Inte för att jag kan det, men ryktet säger att det finns sådana.../images/icons/wink.gif

/Carolus, som faktiskt varit i skolan mer än två dagar den här veckan...

Melius frangi quam flecti
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Re: Det är ju det jag gör :)

Psykologi, slappt? Börja på psykologprogrammet så ska du nog få se på annat/images/icons/smile.gif
I examinationstider (typ den här veckan) är det myyyycket slit och lite sömn, kan jag säga. Men "that which does not kill us makes us stronger". Hoppas jag...

Melius frangi quam flecti
 
G

Guest

Guest
Re: Det är ju det jag gör :)

>> Psykologi, slappt? Börja på psykologprogrammet så ska du nog få se på annat

Jag går psykologprogrammet. Det ÄR slappt. =)
 
Top