Nekromanti Tidsbrist

Oceanliner

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
273
Location
Jönköping
Hur hinner ni med Rollspel?

Har börjat Naturvetenskapsprogrammet och märker att man bara inte hinner med allt längre. Förr kunde man ängna timtals åt rollspel nu ska man vara glad om man hinner klämma in ett spelmöte på söndagen. Det är sannerligen inte ideer som saknas utan tiden att göra nåt av dem...

//Jonas - Spelledare
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>
 

Confusion

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
182
Det handlar om att ta sig tid...
Jag läser just nu 160% på komvux, och har ändå tid för rollspel iaf. 2 ggr i veckan och dessutom förbereder jag en kommande Ars Magica-kampanj...


/Henning, spelare och spelledare
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Hur hinner ni med Rollspel?

Allt är en planeringsfråga. Med god planering hinner man med det mesta, även rollspel. Fast när jag började på gymnasiet fick vi också skära ganska grovt i antalet speltillfällen. Under gymnasietiden spelade vi ungefär en gång i veckan (ibland två). Detta tog vi iofs igen under sommaren...

/Azagthoth
 

Supervisor

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
61
Location
Stockholm
Ont om tid, ja...

Under sommaren spelade vi kanske inte SÅ ofta, men nu när gymnasiet har börjat
spelar vi med ett par veckors mellanrum ungefär! Längtan blir stor emellanåt.

Just nu är det bara Eon på gång, men jag skulle vilja testa Neotech någon gång... är det bra?

/images/icons/cool.gif

[color:green]Supervisor</font color=green>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Fy

Hur hinner ni med Rollspel?

Gott om fritid, nu när jag studerar på högskola :)

Har börjat Naturvetenskapsprogrammet och märker att man bara inte hinner med allt längre. Förr kunde man ängna timtals åt rollspel nu ska man vara glad om man hinner klämma in ett spelmöte på söndagen. Det är sannerligen inte ideer som saknas utan tiden att göra nåt av dem...

Jag lider med dig. Jag spelade inte rollspel under gymnasiet... det var mitt i ett längre avbrott i mitt rollspelande men jag föreställer mig att det hade varit svårt. Det var tillräckligt ont om tid utan rollspel. De knep jag använde var att 1: inte låta läxor inkräkta på min fritid och 2: sova mindre.

Annars är man nog rätt begränsad till en helgerna... (om man har tid för alla läxor, arbeten mm).
 
G

Guest

Guest
>> Hur hinner ni med Rollspel?

Ibland hinner man inte med rollspel... Tyvärr. Själv har jag haft det liggande på is ett par tre år nu över
lumpen och sånt där. Men det skall bli kul att börja igen... =)
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Filfakare!

"Gott om fritid, nu när jag studerar på högskola"

Här har vi ett tvättäkta exemplar av en filfakare med tre föreläsningar á 2h, max i veckan. Går upp i arla morgonstund varje morgon (dvs framåt 11 snåret), åter frukost i 1h, duschar och beger sig till föreläsningen som han har denna dag(!). När den är färdig blir det ju självklart en fika resten av eftermiddagen. På kvällen kan man splitta en vinare - det är ju ändå ingen föreläsning imorrn...

Am I right? /images/icons/wink.gif

/Sir Foilan

...make your way to the Friendly Arm Inn. There you will meet...


/images/icons/cool.gif
 
G

Guest

Guest
Re: Filfakare!

Var det inte därför man inte valde en tidskrävande civilingenjörsutbildning - för att få en chans att hinna med livets väsentligheter; t ex rollspel
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Filfakare!

Du har ju faktiskt en eller två poänger där! /images/icons/smile.gif

Ibland undrar man ju vad man håller på med...(och ibland även varför)

/Sir Foilan

...make your way to the Friendly Arm Inn. There you will meet...


/images/icons/cool.gif
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Suck...
Strunt i skolan vetja...rollspel är allt! :)
Jag skriver och mixtrar större delen av min fritid, men eftersom alla de jag brukar spela rollspel med gör saker som "träna" eller "plugga" på sin fritid så blir det inte så mycket äkta rollspel....

Men, trots allt, jag klarar mig i skolan ändå...

/RipperDoc - kom just på att det kanske inte var intressant...

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
LUXURY!

Lyx...vi spelar en gång i månaden nu för tiden...

Vi slutade minsann spela innan vi började, och vi använde inte tärningar utan olikformade stenar. Och när vi var klara med ett spelmöte så dräpte spelledaren oss!

/Azagthoth - Monthy Pyton-abstinens...
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Filfakare!

Här har vi ett tvättäkta exemplar av en filfakare med tre föreläsningar á 2h, max i veckan.

AJ! Skjut inte pilar på mig sådär, jag känner mig träffad ju...

/Azagthoth
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Det är ju det jag gör :)

Civilingenjör d.vs... Det är inte _så_ slitsamt, även omdet inte är i närheten av t.ex humaniora i slapphetsnivå :)
 

Confusion

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
182
Re: LUXURY!

Vi slutade minsann spela innan vi började, och vi använde inte tärningar utan olikformade stenar. Och när vi var klara med ett spelmöte så dräpte spelledaren oss!

Vår spelledare dräpde oss innan vi började tänka på att spela, och vi fick använda våra småsyskon till tärningar. När vi väl kommit igång med att spela slutade vi långt innan genom att spelledaren körde våra arma kroppar genom en köttkvarn och serverade resterna på frukostsmörgåsen följande morgon.


/Henning, som ogillar att dagens ungdomar inte tror på en när man säger hur man hade det förr....
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
steg 1: Läxor göres aldrig hemma. Dessa ska istället uträttas på skoltid
steg 2: Ibland(enligt mig nästan alltid) kan ett rollspelsmöte vara värt en försening.
steg 3: Gå inte natur. Gå istället något där man slipper hemarbete, som typ el. =)



//Henrik, känd som Darkmoor
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,932
Location
Nordnordost
Re: Det är ju det jag gör :)

"Civilingenjör d.vs... Det är inte _så_ slitsamt, även omdet inte är i närheten av t.ex humaniora i slapphetsnivå"

Precis, pluggade psykologi innan och det var slappt.

Men som civilare har man faktiskt hyffsat med fritid under studierna, problemet är väl snarare att när man kommer till universitet/högskola så finns det så många fritidsaktiviteter att välja på, så ibland kan rollspelandet bli lidande av det.


Awaiting MERMAID: the Dehydration
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Skolan? hmmm... det måste vara dom där typerna som ringde då och då för ett par år sen och undravar jag var....

Nä va fan.... man kanske ska göra högskoleprovet snart...

Arbeit macht frei!!
(övers: man kan sitta o surfa rollspelssajter på jobb)



Så de så!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag ser det som ett måste att få spela lite. Man måsste kunna koppla bort skola och läxor lite för att orka med.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Bombadill

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
57
Location
Hörby
Vafan, man måste inte ägna all sin tid åt tråkiga studier. Jag går också natur, och det är lungt att hinna med annat, jag idrottar också...
 
Top