Nekromanti Tidplan

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
En till som undrar!
Vågar man hålla fast vid drömmen om ett nytryckt exemplar i knäet till påsk? :)


(Det är iaf oförändrat på Rollspel.com, samt på SF-bokhandelns sida - utkommer i mars 2014.)
 

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
Personligen är jag helt övertygad om att de inte svarar för att de är fruktansvärt upptagna med att paketera alla förhandsbeställningar.

Eller åtminstone fruktansvärt upptagna med sista layoutandet.

Det är mina fem cent.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Det är även min förhoppning! Men jag besöker forumet tvångsmässigt ett tiotal gånger dagligen för att se om någon uppdatering kommit, så om det är så att tidplanen följs så skulle jag nöja mig med det mkt korta svaret: JA

Tror förresten att jag läste någonstans att det kan bli början på april, men det räknar iaf jag som inom utlovad tidplan. Man får ju ha lite perspektiv när man väntat i ca 7 år! :)
 

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
Sju år... ja det är där i krokarna va? Satt härom dagen och fnulade på för hur många år sedan man först läste orden "den 4:e juli i år har vi för avsikt att släppa nya western". Det va ett tag sedan, men vet du vad... den som väntar på nått gott... får vänta ett tag, sen får den nått gott.

Vad gäller dina tvångshandlingar att kolla forumet och rävspel hela tiden, du är inte ensam, jag gör det med. Fast jag nöjer mig med ett par gånger om dagen.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Första budet var tydligen lansering 2005, dvs 9 år sedan! :) Nyhetsbrev nr 40: http://www.rollspel.com/western/nyheter/wnytt.htm Men oavsett om det kommer till påsk eller senare så måste det vara bra nära nu!! En tröst vid eventuell försening är ju att nya Mutant: År Noll lär dyka upp i tid! Efter att ha läst förhandsboknings-pdf-filerna känns nu ett Western till påsk mer som en bonus!
 

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
Jag loggar också in här ett par gånger om dagen för att se om påsken kommer bli en glädjens högtid... :)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Vi får se om inte skaparna rider in i tråden snart nu när sektmedlemmarna börjat hopa sig! :)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,338
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Så det är påsk som gäller nu? Lite tråkigt är det att releasen skjuts upp hela tiden, även om jag har förståelse för det då orsakerna har förklarats. Nåväl, hoppas att spelet hellre kommer förr än senare.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Nej, det är fortfarande mars som är senaste officiella budet! Tror det nämndes i Fenix (?) att det kunde bli slutet på mars, kanske början på april.

Men med tanke på frånvaron av uppdateringar (och de tidigare orsaker vi fått) så är mina förväntningar nu på nivån att jag blir positivt överraskad om det släpps till påsk!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,338
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag vill inte låta för negativ nu och jag vet att det finns orsaker till alla förseningar. Med det sagt så finns det ett tvivel om produkten någonsin kommer släppas då den alltid skjuts upp när release närmar sig. Hoppas verkligen att spelet kommer då jag och min spelgrupp ser fram mot spelet väldigt mycket. Men en vis pessimism skyddar mot för stora besvikeler.
Anders & Tove said:
Det behöver du inte oroa dig för. Risken att Western IV inte kommer ut är lika med noll. Vi har investerat blod, svett och tårar i det här spelet under lång tid. Vi har nästan skrivit färdigt två böcker på 300 hundra sidor var och och Lukas har gjort över 250 illustrationer. Att livet sedan kan sätta käppar i hjulet för oss är en sak, men att vi efter allt det arbetet inte skulle släppa det är otänkbart för vår del.

/Anders & Tove
 

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
Minimoni;n5388 said:
Jag vill inte låta för negativ nu och jag vet att det finns orsaker till alla förseningar. Med det sagt så finns det ett tvivel om produkten någonsin kommer släppas då den alltid skjuts upp när release närmar sig. Hoppas verkligen att spelet kommer då jag och min spelgrupp ser fram mot spelet väldigt mycket. Men en vis pessimism skyddar mot för stora besvikeler.
Jag är helt säker på att vi inte behöver oroa oss att releasen av Western kommer att utebli. Jag är helt säker på att det kommer. Jag är helt säker på att avstanningen av informationsflödet är helt och hållet befogat, oavsett anledning. Vidare måste ni inse att det här är Gillbringarna vi snackar om. Kollar man upp definitionen att "eldsjälar för rollspel" i nationalecyklopedien så skulle jag vara ytterst förbluffad om där inte var en bild på Tove och Anders.

Ta det lugnt, imorrn, till påsk eller nån annan gång... Western is Coming.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Visst lär det komma så småningom, alldeles för mkt tid och kraft har lagts ned för att de bara ska slänga bort det. Jag är även övertygad om att de inte sitter och tjyvhåller på det, blir det försenat igen så finns det anledning, hur tråkigt det än må vara att tvingas vänta ytterligare!

Dock, kommer det imorgon så ska jag äta upp min stetsonhatt!
Påsk känns fortfarande rimligt. :)
 

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
Inkognito;n5443 said:
Dock, kommer det imorgon så ska jag äta upp min stetsonhatt!
Påsk känns fortfarande rimligt. :)
Det här är första gången i mitt liv jag på riktigt hoppas att någon får äta upp en hel stetsonhatt. Jag tror du slipper... men Gud vad jag hoppas!
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
www.rollspel.com 130704 said:
Eftersom det nya spelet nu närmar sig kommer vi också att börja uppdatera vår webb mer framöver (och räknar med att ha en helt ny sajt på plats när det nya spelet kommer ut). Watch this space!
Hedra ert löfte! Med 18 dagar kvar av mars månad har jag nu börjat uppleva fysiska tecken på abstinens. Skocken behöver en ny bild att häpnas över och några rader text att tända nytt hopp! :)

(OBS! Läses med glimten i ögat, jag har djup sympati med er situation!)
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Tyvärr är det inte riktigt dags att äta upp stetsonhatten ännu…

En stor del av tystnaden beror på att vi alla tre arbetat på Western IV och våra andra projekt på nästan all vår lediga tid. Årets andra Fenix har precis gått på tryck och kommer ut den 1 april (inte ett skämt). Tyvärr finns det andra faktorer i våra liv som har tagit väldigt mycket tid i anspråk, precis som under hösten. Det gör att vi inte är klara med Western IV än. Så vi måste tyvärr be er att ge er till tåls lite till.
Det kommer ett mer utförligt svar på rollspel.com och till de som har förhandsbeställt efter helgen.

Till dess bjuder vi på en förhandstitt på Lukas kapitelbild till Rollpersonen. Hoppas att ni gillar den för det gör vi:)

/Anders & Tove

KnightVision said:
Keep up the good work! =)
Inkognito said:
Underbar bild! Den stupande kinesen (eller är det en indian?) i bakgrunden är helt fantastisk!!

Personligen har jag ingenting emot att vänta lite till på Western IV (ok, vit lögn. Men jag har iaf full förståelse för situationen och att det ibland inte blir helt som man önskat) eftersom jag vet att det kommer vara en riktigt välgjord produkt när den väl kommer. Jag hoppas att ni såg glimten i ögat i min senaste kommentar här på forumet. Jag inser att "hedra ert löfte" kunde uppfattas som en hård uppmaning, men det var menat som en skämtsamt desperat uppmaning. Det ligger dock starkt i mitt intresse att ni får en stor krets av intresserade som spelar och köper Western IV så att ni kan satsa och skapa mkt material och moduler. Där tror jag att ett lite jämnare flöde av information kring aktuell status skulle kunna vara till hjälp så att folk vet att det är på gång och inte springer och spenderar sin rollspelsbudget på något tråkigt indie-spel, märklintåg eller knark! :)
Även om jag uppskattar sneak-peak-bilderna ni lägger upp vid era uppdateringar till den grad att jag överväger att skriva ut dem och placera dem jämte fotona på mina barn, så vore det säkerligen mer än nog med några få rader om hur ni ligger till gentemot milstolpar/utgivningsdatum!

Jag ser för första gången fram emot att det blir måndag! :)
Anders & Tove said:
Motivet med den kinesiska revolvermannen är ett tongkrig. Så du hade rätt i att det är en kines.

Vi tog inte illa upp av din kommentar och det ligger även i vårt intressa att många ska vilja köpa och ffa spela spelet. Vi har många supplement planerade för att bygga ut Western IV. Vi är lite old school på det sättet att vi tycker att ett rollspel ska ha supplement och man inte bara ska ge ut en regelbok och sedan gå vidare till nästa spel.

Vi hade tänkt kommentera den här tråden redan förra veckan när den startade, men tidningen tog bokstavligen all vår vakna tid fram tills på måndag. Vi ska försöka bättra oss på uppdateringarna, men i nuläget är det svårt att planera eftersom det som gäller ena dagen kan ha förändrat sig till nästa. Bara under den senaste månaden har vi haft tre ambulansutryckningar för en nära anhörig som gör att all fin planering man gjort hastigt ändras.

/Anders & Tove
 
Top