Nekromanti Tidning

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Omslag med färg på [OT]

Nja, för mig räcker det med ett fint färgomslag och mysigt papper för att jag ska falla (vilket är anledningen till att jag inte ens petat på Drakens Tand, fulare omslag än det till nummer två minns jag inte ens när jag såg senast. Men jag är också en mycket ytlig människa).

Haha, då får du väl hoppa över tvåan och läsa ettan och trean då? :gremtongue:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Omslag med färg på [OT]

Jag var åtminstone på vippen att köpa ettan när jag släntrade in på SF Bokhandeln senast, men jag kom på att en bärsa på Café Tabac kostar ungefär lika mycket, prioriterade, och gick till Café Tabac istället.
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Re: Omslag med färg på [OT]

Då hoppas jag att du fick mycket andlig glädje på Café Tabac - tanden är nämligen laddad med sån't. Men som sagt, det är aldrig för sent att göra bättring. Kom med mig från din hedniska väg och se ljuset. Ölen smakar så mycket bättre då.
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Fansinlektion 1

1. Vänj dig vid att göra allt arbete själv -- om du inte kan fylla ditt eget fansin med material så bör du nog fundera över om det är värt mödan att ens försöka.

2. Din plan för ditt fansin ser intressant ut men tyvärr ganska orealistisk. Sänk ribban rejält och nöj dig med en tredjedel av vad du räknat upp. Tänk på att ditt fansin existerar först när det första numret är klart -- före det finns det inget fansin att hänvisa till (annat än i fantasin och där finns det fortfarande flera fansin som fastnat, tex Gargamel). När du väl har nr 1 i din hand kan det vara enklare att övertyga folk att skicka in bidrag.

3. Att starta genom att slå sig ihop med ett fansin som "det inte ser ut att gå så bra för" (dit tydligen DFG hör) är nog ingen bra start. Skicka hellre in dina alster till dem och hoppas på att de blir publicerade.
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Fansinlektion 2

Har alla fansin utom Codex kursat? ( Gåsen räcker knölpåken till jätteapan )
Sen när var Codex ett fansin?

Sedan kan du inte på fullt allvar jämföra gratisfansin, hemsidor och liknande med "betalfansin" och tidningar. PDFansin är slöversionen av en riktig tidning.

Och klart som 17 att scenarion hör hemma i fansin. Tänk dig att betala ynka 25-40 kr för ett färdigskrivet äventyr till ditt favvospel! Sedan är det nog tyvärr så att många scenarion på scenariobanken skulle ha ganska liten chans att bli publicerade i ett "betalfansin".
 
Top