Nekromanti Tidernas störste och viktigaste är borta, dags att hylla!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Favoritlåt? Station to Station, Heroes... Eller allt från Berlintiden. Och hela Ziggy Stardust-LPn. Spela den från början till slut.
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Helt out of the blue, just som man satt och lyssnade in sig på nya albumet.
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Favoritlåtar? Station to Station, Lady Grinning Soul, Young Americans, Heroes, Breaking Glass, Cat People, Moonage Daydream... Svårt att nämna några få.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,031
Location
Sthlm
Alltså, jag har alltid vart svag för Ziggy Stardust LP:n och Station To Station EP:n (vet inte om det faktiskt är en ep, kan inte tillräckligt om vinyl, men det var ju typ sex spår på den) men har i princip inte lyssnat aktivt på något annat.

Efter som youtube inte förladdar på forumet så seer jag inte om nån har lagt till Chris Hadfield's space oddity cover, så jag gör det.

 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Bowie – en av mina absoluta favoriter! Jag kan inte påstå att jag lyssnar så mycket på precis alla delar av hans karriär men tidiga skivor som Hunky Dory, Ziggy Stardust och The Man Who Sold the World har jag totalt lyssnat sönder.

Några favoriter är till exempel låten Quicksand från Hunky Dory. Det var nog med den låten som jag började få nys om Bowies intresse för det ockulta. Hela den skivan är ju så bra annars. Och sedan har vi Ziggy Stardust, ett annat mästerverk från start till slut. Svårt att välja favoritlåtar men Five Years, Soul Love och Moonage Daydream står högt i kurs.

Annars finns det mer bra. Heroes är grym – titellåten är nog en av mina favoritlåtar of all time.

En annan väldigt rolig Bowiegrej är när han är med i Extras och sjunger låten Little Fat Man till Ricky Gervais karaktär. Hysteriskt bra. Hittade bara en audioversion tyvärr.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Många sena nätter ensam vid datorn vid 4:a tiden och livet och stressen smyger på en över axeln, då har detta vart en utav standardlåtarna att återvända till.

 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Poseur;n141757 said:
Många sena nätter ensam vid datorn vid 4:a tiden och livet och stressen smyger på en över axeln, då har detta vart en utav standardlåtarna att återvända till.

Sannolikt världens bästa låt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Station To Station var en LP, har den på vinyl, from back in the day.

Vill gärna pusha lite för LPn Low också, ett ofta förbisett mästerverk. Som förändrade hur popmusik kunde låta.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Inget Bowie-fan men jag tar det alltid hårt nör jag får reda på att någon dött före sin tid, vare sig det är en känd person, någon jag känner personligt eller helt enkelt bara hört om.

Ska se Labyrinth igen, många år sen nu.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Lukas;n141648 said:
han spelade Tesla i The Prestige :)
Filmen där Batman, Wolverine, Scarlet Witch och Alfred intrigerar, och så Bowie som Tesla. Varför är inte den filmen mer populär?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Hellzon;n142037 said:
Filmen där Batman, Wolverine, Scarlet Witch och Alfred intrigerar, och så Bowie som Tesla. Varför är inte den filmen mer populär?
Well för att den inte är sådär jätte bra om man skall vara ärlig :)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Lukas;n142049 said:
Well för att den inte är sådär jätte bra om man skall vara ärlig :)
DET ÄR OKEJ ATT DU HAR FEL.
 
Top