Tidernas bästa Tv-serier

Till skillnad från typ alla andra så är jag ett stort fan av TD s2. Jag gillar att huvudpersonerna i princip är levande tarotkort, att det är så mycket mystiskt och håll i hatten, ockult som inte visas men ligger precis under ytan och lockar. Vad man väljer att visa respektive vad som döljs för tittaren är hela tiden intressant. Varför får vi inte se när Bezzerides tokmördar Bohemian Groove medlemmar men väl vad som händer efter döden?

Samt att Vince Vaughn är svinbra i sin roll, fotot är genuint skitsnyggt. Skulle säga att den på alla sett och vis var bättre än s4 och likvärdig med s3.

Hehe, tycker du verkligen, verkligen att True Detective säsong 2 är en av tidernas bästa tv-serier?😗

Det är ju säsongen som är tydligast med temat! Den säger grejerna som säsong 1 säger fast på sätt som inte kan duckas. VI FÅR VÄRLDEN VI FÖRTJÄNAR!
Även om vissa saker i andra säsongen känns diffusa (och jag inte riktigt är kompis med Vince Vaughn) så briljerar Colin Farrell (som vanligt) och vissa scener (t.ex. riskbeteendet hos Paul (när han i hög hastighet och mitt i natten släcker framlampan på sin MC) är lysande.

...men, är säsongen generellt världsklass? nej, högst tveksamt.

Jag tror ärligt talat att True Detective säsong 1 var precis lika jätte konservativ som säsong 2 men den gick att läsa som att den inte var det. I säsong 2 går det inte att blunda för. Säsong har en De Maistre parafras som sin tagline, använder att motorvägen för in främlingar i samhället som symbolen för hotet och talar mer öppet ideologiskt. Och folk gillade inte det! Det var för mycket faktiskt innehåll som man var tvungen att bry sig om.

Han är lätt skådisen som går hårdast i säsongen. Sedan kan man gilla det eller inte 😂 Spelar över eller spelar lagom?
Tror det handlar om att jag har svårt för honom som annat än det han vanligtvis typecast:ats till. Wedding Crashers minns jag t.ex. som fantastiskt rolig till stor del pga honom.

Back