Nekromanti Tiden rinner sakta iväg...

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
Jag har spelat EON II nu i ca 2år och jag och mina spelare har haft en massa av trevliga spelmöten och jag ska snart, 31 Oktober in i lumpen och då tar EON spelandet slut men jag får se om jag tar upp det igen sen efter åt men i något mindre form.

Jag har alltid haft ett litet problem som spelledare, jag har aldrig riktigt vågat ta i om ni förstår vad jag menar?
Ibland då jag har gjort något stor sinnat så har det inte blivit som jag har tänkt mig och så har jag lagt ned kampanjen.

Så nu har jag gett mig fasen på att under dessa tre sista månaderna så ska det bli en slutspurt, stor sinnade kampanjer med drakar och liknande.
Men jag skulle behöva lite hjälp med en hel del förslag?

Jag ska börja grunda det hela på att de blir indragna i något stort och farligt då de för tillfället har kommit på fel fot med ett lönnmördar skrå och där igenom bygga ut det. Vi spelar just nu i Soldarn&Asharien men jag har tänkt att kampanjen ska innehålla de flesta länder.
Så om ni har några stor sinnade ideer/förslag för en sista tids Eonande så skulle det vara väldigt uppskattande.
Mörkret är ju en stor grej att spela på men jag tänker inte låta hela min kampanj styras av det.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag har alltid haft ett litet problem som spelledare, jag har aldrig riktigt vågat ta i om ni förstår vad jag menar?"

Läs gärna den här artikeln.

Kontentan är väl att du inte ska ta i från början. Börja personligt och nära när du presenterar miljön och spelledarpersoner, och dräm till med det storslagna efter ett tag.

Betrakta till exempel Babylon 5. I säsong 1 så har man problem med budgeten till lastdockorna, snattande telepater och religionskonvent. I säsong 2 så är presidenten mördad av en hemlig konspiration och en ny ras härjar i galaxen. I säsong 3 och 4 är det öppet krig på ungefär alla fronter, där mänsklighetens öde avgörs, och i säsong 5 så straffas alla synder som man begått under de tidigare fyra säsongerna. Det var inte det som man förväntade sig av en serie som börjar med budgetförhandlingar, typ.
 
Top