Nekromanti Tid??!!!

G

Guest

Guest
hur gör man med tid? hur vat man när det ha gått en månad? det e inte så svårt med en minut men typ ett år....

/jenz
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Skaffa en klocka?

En månad är bara en serie av dagar. Håller man reda på dagarna någorlunda så är månaderna simpla. Ett gammalt tips är att göra en kalender för spelvärlden och markera när dagar paserar i den. Man kan även anteckna viktiga händelser i den och få en slags krönika över kampanjen.
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Ganska lätt att räkna ut?

Det trodde jag var ganska självklart system, eller? Att man har någon form av kalender eller skriver på ett lösblad vilket datum det är. Iaf om det är relevant för spelet.

Kan man inte klura ut det själv? Jaja...

// Jan - Spelade halva natten så han är lite trött så här på jobbet och "morgonkvisten"
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Columbi ägg...

Tja, jag vet inte... Jag fick tipset från DoD-87 innan jag hade anledning att börja klura på det själv... men det verkar ju rätt uppenbart :)
 
G

Guest

Guest
Re: Skaffa en klocka?

hallå. när man spelar..... ska man sitta o vänta i en månad????

/jenz
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Skaffa kalender & en klocka ! (NT)

/images/icons/wink.gif

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Johan K on 2001-06-19 13:09.</EM></FONT></P>
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Re: Columbi ägg...

<I>Tja, jag vet inte... Jag fick tipset från DoD-87 innan jag hade anledning att börja klura på det själv... men det verkar ju rätt uppenbart :)</I>

Men innan dess tänkte du inte ens på att använda årstider och så i ditt spelande kan jag tänka mig. Ok, du använde sommar och vinterklimat. Men jag tror inte du spelade kampanjer på sådant sett du gör idag? Eller?
Jag började iaf anv "kalender" när jag insåg hur ql det är att spela kampanjer... Det hade jag inte behövt någon som sa till mig. Tycker det var ganska självklart...

// J
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Columbi ägg...

Men innan dess tänkte du inte ens på att använda årstider och så i ditt spelande kan jag tänka mig.

Innan dess spelledde jag inte så det var inte mitt bekymmer... Dod-87 utgjorde min spelledardebut och jag läste boken innan :)

Men jag tror inte du spelade kampanjer på sådant sett du gör idag?

Jag tror att vi till en början struntade rätt mycket i sådant ja... det rådde någon slags default-halvsommar hela tiden och regnade aldrig (annat än när sl tyckte att det passade, t.ex vid besvärliga bränder m.m...). Ah, nostalgi /images/icons/smile.gif

Tycker det var ganska självklart...

Du har nog rätt... det är ju en rätt naturlig lösning :)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Va...?

Vad pratar du om nu?
(Fattar ingenting)




/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 
Top