Nekromanti Thular

Antraxe

Veteran
Joined
30 Sep 2001
Messages
101
Location
Umeå
Är det någon mer än jag som tycker att thularna är det mest obalanserade i DoD6? Eftersom att det ända som händer då en thul går upp i YN (förutom att få mer KP osv) är att han kan få en eller ett par extra runor och det innebär det att en thul på YN/amatör kan kunna och vara lika bra på samma runor som en på YN/legend. Varken skadan, chanses att han lyckas med runan eller antalet gånger på dag han kan använda den ändras då man går upp en yrkesnivå. Alltså är thular övermäktiga i början då dom kan ha runor som "flytande eld" och "hjältarnas stig" och inte alls lika bra senare då dom kommer på höga YN. Då är det ett mycket bättre system som tex alvernas utvalda har där man inte har tillträde till vissa förmågor förrän en viss YN.
En av mina spelare har en thul och jag undrar om det är någon som har nån idé på hur jag kan göra dom lite mer balanserade?
 

tordzek

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
86
Location
kristianstad
Jo, jag håller med.
Men det värsta är vår thul som har runas "seger viss" som gör han odödlig i en t8 rundor. Många av DoD6 besvärjelserna är lite väl övermäktiga dom också, som ill exempel "LYFT" eller "PYSSLING" det är trollformler, som Riotminds inte tänkt igenom riktigt, dom täkte kanske inte på att en level utövare med 57 i spi ka använda ett trädd som basbollträ och dom elaka istrollen som bollar, man blir ju extremt övermäktig då. Villket jag tycker är fel, det borde vara lättare att skydda sig mot magi
 

Antraxe

Veteran
Joined
30 Sep 2001
Messages
101
Location
Umeå
Visst är en hel del besvärjelser för magiker övermäktiga också, men då är det (åtminstonde enligt mig) besvärjelserna och inte själva magi systemet som är obalanserat. En speciell besvärjelse som till exempel lyft är inte svår att modifiera av en illvillig spelledare som känner sig för at täppa igen ev. kryphål för spelarna, eller så kan man helt enkelt bara ta bort den.
 

Burzmon

Veteran
Joined
21 Apr 2002
Messages
8
Location
Stockholm
tycker jag också. borde finnas nån form av magisk resistens. inte så att man är fullt imun mot det. snarare en form av gradvis resistans. i % form eller nåt. motsståndsslag mot magi och skada.
magiker som vet hur man använder magi vet också hur man gör för att eventuellt ta mindre skada av det. eller att de är så vana vid det att de inte tar lika mycket skada.

präster och thular lika så. detta skall givetvis vara något ingen rp har i överflöd. bara ge en erfaren legend chans att tåla delar av magierna.


fast. jag kanske är helt ute och syklar?
 
Top