Nekromanti Thugs R Us

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Tänker försöka föra krönika över min sitcom-kampanj (lite trög på att komma igång), så får folk gärna komma med idéer, uppslag, reaktioner och sånt!

Grunden till kampanjen kommer från att Camilla flyttade ned till Göteborg strax innan mig och när vi avslutade min sista kampanj i Stockholm, lovade jag henne att hålla en ny med henne så fort jag flyttat ned. Sambon visade sig snabbt också vilja vara med (speciellt efter varit förvånad de kvällar som hon varit rollspelänka i sitt eget hem) och snabbt fanns en grupp spelare av hennes (våra vänner). Förutom mig så har bara en figurerat här vad jag vet, men drar namn och smeknamn om någon skulle vara nyfiken. Spelarna består av Camilla (Grendel), Therese (Tex), Johnne (Spoon), Johan (Boloch) , Niklas (Flax) och Martin (Jordö).

Miljön är en sit-com i en bondesk värld (platsen San Fransisco), systemet hemmabygge som rätt mycket ignorerats efter första speltillfället (meningen var att humor skulle generera belöningar i spelet, men det falerade när vi hade för kul).

Karaktärerna är "kriminella konsulter" för firman Thugs R Us, som lisar ut lågkvalitativa skurkar till "super"-skurkar.

Gruppen består av:
Bud, veteranen i gruppen och teamleadet, har mirakulöst överlevet alla sina tidigare teams. Swachbuckler steriotyp, med hängslen, vapenhölster, stetsonhatt och en ny bil i varje avsnitt.
Tony, maffiason (sista i sin släkt), conman och pistolförtjust, lärde känna Bud i fängelset ("vi pratar inte om fängelset") och trodde sig ha kvar ett förhållande med Peggy-Sue.
Peggy-Sue, catburgler med en social glad personlighet inspererad av Kalei i Firefly, kleptoman, äger ett hus och har gjort hål i väggen till det tomma grannhuset och fyllt båda med stöldgods, nu mer funkar husen som gruppens bas.
Edward, brittisk överklass, spänningsökare, har sökt gruppen specefikt för att Buds Thugs R Us-grupp lär vara det farligast man kan göra, i övrigt brittisk snobb.
"Billy-Bob", vikarien, dök först upp som James Dean ripoff till strong-man, men visade sig snabbt vara haj på förklädnad, karaktärsskådespelande på hög nivå.
Jessie, marine/skönhetsdrottning, gruppens mördare, ses sälla utan sin minipudel.

Så hoppas jag på snart kunna hinna föra upp avsnitten vi hunnit köra.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Thugs R Us - episod 1

För typ en månad sedan så gjorde vi karaktärer och spelade första episoden. Karaktärer gjordes i samråd mellan spelarna och snabbt drogs även grundrelationer upp.

Plotten börjar med att Tony och Bud flyttar in hos Peggy-Sue, strax där efter droppar Billy-bob in och därefter kommer gruppens uppdragsgivare (en dvärg vid namn Snatch) upp med Edward.

Gruppen får ett uppdrag (med instruktionsmapp som rätt mycket ignoreras) att hålla bevakning på en skurks (Sir Clive alias Evil C) fest och framförallt se till att hans dotter inte pratade med spioner. De fick också fem mappar med misstänkta spioner att hålla utkik efter och serivötersutrustning.

Väl där har planen blivit att Bud och Tony ska flörta med dottern / hålla ögonen på henne, Peggy-Sue ska följa efter dottern om hon går på toaletten och Edward respektive BillyBob ska bevaka varsin ingång.

Under festen så lyckas Tony och BillyBob fånga sig en rysk fd spion som är där som frilans (och försöker söka uppdrag hos ThugsRus när han inser vilka de jobbar för) som de avrättar. Bud lyckas tappa siktet på dottern som smiter upp och framför ögonen på PeggySue har en träff med den brittiska spionen i EvilCs arbetsrum. Spionen kommer undan, men ändå anses uppdraget i breifingen klassas som en framgång (hela Buds grupp lever och är fria :gremlaugh:)
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Thugs R Us - epsiod 2

För drygt två veckor sedan sågs vi igen för att köra nästa avsnitt. BillyBob hade temporärt annat uppdrag och var ur bild, men i stället introducerades Jessie.

Åter börja episoden med karaktärsintroduktion (Jessie då som dyker upp vid huset), snabbt blir det slap-stick med Tony som stöter på Jessie, Bud som nästan skjuter hennes pudel i tron att det är en råtta, PeggySue som är lite sotis.

Någonstans uppstår även en biplott om att Bud och Edward ska hämta Edwards bil på flygplatsen.

Sedan dyker Snatch upp igen med veckans uppdragsgivare, Master X som vill bygga upp sitt rykte med ett bankrån. Han förser gruppen med karta över banken i fråga (inklusive larm och andra detaljer). Det framgår klart att han själv vill ha äran/skulden för rånet, men att det är i mångt och mycket ThugsRus som ska utföra och planera det.

Planering inleds, Edward och Jessie kollar in banken i fråga, medan de andra donar med annat, sedan blir saker missförstådda och vid upphämtningen av Edward och Jessie, backar Bud in sin van i Starbucks brevid banken och folk flyr platsen (med snattat kaffe).

Planen blir i slutligen att kidnappa bankdirektören så han kan släppa in de i förväg och de kan ha en fejkad kupp med Master X där personalen redan i förväg är bunden och klar.

Nu går det lite snett då bankdirektören visare sig vara Master X med en peruk och Jessie och PeggySue snabbt tvingas tänka om och kidnappa hans andreman istället.

Väl på plats morgonen efter verkar allt vara väldigt bra förberett (vilket oroade mig som spelledare, då det in mina anteckningar stod att de helst på slutet skulle åka fast), men så ringer Tony och förvarnar lokalradion om rånet.

Så allt går smidigt tills polisavspärrningarna dyker upp, Master X flyr med sitt jetpack och de andra sätter sig i bilen, men fastnar i en BluesBrothersmängd av polisbilar.

Eftertexter med fotografering hos polisen, framifrån och i profil på varje karaktär, inklusive pudeln.

Lyckat och speciellt kul att gå på lite munter feedback här om tänk på speltillfälle två, köra mer tvist och få det att bli minst lika bra som första avsnittet.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Thugs R Us - episod 3

Så i tisdags spelade vi igen, viss förvirring till trots. Under dagen får jag veta att två glömt bort speltiden så till pass under julen att de är hopplöst inbokade på annat. Men ser samtidigt möjligheten att spinna på det.

Jessie förklaras sitta i ett annat häkte (det var hennes vapens kulor i de enda döda kroppar som hittades i förra avsnittet, liten miss när jag tänker efter tror jag Tony också var skyldig).

I första scenen så möter BillyBob upp Snatch och en advokat utanför häktet, de möter de andra i en förhörscell och medan vakten tittar bort får BillyBob byta plats och kläder med Bud. Med ursäkten att Bud inte alltid varit så framgångsrik i dessa situationer.

Sedan följde inviduella förhör med var och en, med lite utrymme för att samordna sina historier, eller berätta något för BillyBud om vad som hänt.

Och där på förs de alla fyra till en tvåmanna cell. PeggySue har av mutade misstag skrivits in som man i fängelset.

I och med att häktesmiljöer torde vara tråkiga som spelmiljöer och rätt okända också hur de funkar för oss som spelare, så blev häktet ett långtidshäkte/fängelse.

Efter en tid i cellen följer en lunchscen, där britten Edward får mat som han uppskattar (sönderkokta rovor och bittert te), alla morsar på "Bud" och det verkar även finnas ett system där han förses med sina stiltypiska hängslen i fängelset. När folk identifierar folk som Buds grupp får de sympatier. Och så verkar folk flörta med den paranoida Tony.

Efter lunchen förs de till rastgården, där Edward passar på att träna och PeggySue spelar till sig cigg, BillyBud insuper miljö och insipration och Tony gömmer sig bakom BillyBud.

Så har vi också en duschscen, där de flesta mutar vakterna för att slippa duscha, men PeggySue får stå och dräggla.

Därefter är det tillbaka i sin cell, möter sin advokat med civila kläder. De förs till en prövning av fallet och blir i tur och ordning hörda, men åklagaren hålls kortare och kortare av dommaren tills det är uppenbart att hon är mutad. Fallet avskrivs och gruppen sätts på fri fot.

Under sluttexterna ser vi BillyBud som försöker ta den manuellt växlade bilen vidare och köra som Bud...

Där är vi just nu, om en och en halv vecka spelar vi igen, tar gärna tips och förslag till miljön, även om jag har en grundstomme för en elvaavsnitts säsong.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Thugs R Us - episod 4

Edward är ur landet (green card-strul efter häktet) och BillyBob åter utlånad till annat. Resten av gänget har fått instruktioner att ligga lågt och att det inte ska dyka upp några nya lik.

Snatch dyker upp med en gråtande Louise Clive (Lady C - dottern från episod 1). Han tar och informerar pojkarna medan han lämnar tjejerna att trösta Lady C (vilket de löser med alkohol). Lady C har visat sig blivit dumpad av Flemming (brittiska spionen från första avsnittet) för en annan och nu ville Lady C ha den kvinnan kidnappad och förhörd om förhållandet (till att börja med).

Martin kläcker ur sig frågan/idéen att uppdraget borde vara i London, vilket var en skön idé som jag inte tänkt på tidigare. I sånna lägen tillämpar jag principen att slå en tärning för att se som spelarens idé stämmer. Och London körde vi på!

Vilket gav bonusscener, i form av gruppen gå igen flygplanskontroll protesterande mot att överge vapenen ("Al? Vilken Al har fått folk att ha den här säkerheten?"). Och Peggy som kleptoman på julafton vid väskbandet och med en vagn fylld av snodda väskor. Bud körandes på "rätt" sida vägen och försök att hitta i London utan karta och stanna vid alla sevärheter och köpa små snöglober.

Väl frame vid Savoy (vilket de valt att försöka checka in på) lyckas de få rum när de visar sina fejkade pass. Tony lyckas tjuvläsa att de dök up som ThugsRus på datorn, men tänker inte mer på det. Så ingen ifrågasatte när de hamnade i en gigantisk lyxsvit.

Tror aldrig de formulerade nån plan för vad att göra, men Bud tog sig till det tilltänkta kidnappningsoffrets (Frauline Geldsmark) jobb, men rosor, choklad och champange och resten till hennes lägenhet. Själv rullar jag tärning för att se var hon var och slumpen säger "ute".

Bud pratar med receptionen på hennes jobb och lyckas lista ut att hon är på en date, sedan sätter han Savoy på att ta reda på var Flemming har bord bokat, smart och snyggt, belönas med resturangnamn. Han bokar även själv bord för två där i förebyggande syfte.

De andra går i genom Geldmarks lägenhet och hittar till sist ett medelande på telefonsvaren som hintar om var hon är.

De lyckas samordna (efter Bud har missat slå landsnummer och pratat med en Charles som han även nästan lyckas fixa date med Peggy till), möts de utan för resturangen. Peggy är uppklädd i det snyggaste som fanns i Geldmarks garderob och Bud i kostym (från väskorna som snattats på flygplatsen). Tony och Jessie sätter sig mitt emot och spanar. När Bud ser att Geldmark sitter ensam (och vrålsnygg) dumpar han Peggy, glider fram, snattar en skumpaflaska på vägen, fyller på Geldmarks glas (ignorant om att han späder rödvinet med Champange) och slår sig ned för att stöta på henne.

Planen går bra tills Bud råkar nämna nått om hur han känner Flemmings sekreterare (utan läst på ordentligt nog om Geldmark och förstått att det är hon som är Flemmings sekreterare), då hon plötsligt stormar ut.

Påpassligt lyckas Tony smita in i hennes taxi (innan henne), medan Peggy och Jessie skuggar efter i en taxi och Bud snor ytterligare en och skuggar dem (fast på "rätt" sida vägen). De två skuggande bilarna får Geldmark att ana oråd, så hon ser till att skaka av sig bilarna och får taxin körd till hamnen. Allt medan Tony försöker ragga och förhöra henne.

De andra åker till Geldmarks lägenhet så länge och väntar.

Tony hamnar i hamnen omringad av spotlights och krypskyttar som säger åt honom att kliva ur bilen, han hinner precis få iväg ett samtal till Peggy om var han är innan han sätts i handklovar.

Tittar här på mitt plottsynospsis, där det står scenerna kidnappning - gisslan - fritagning, när jag skrev det trodde jag de skulle kidnappa Geldsmark, nu var det tvärt om att de huggit Tony, men vänder raskt på plotten och ser hur de kan komma på att frita Tony.

In i sammanhanget kliver Flemming och försöker förhöra Tony, som i sin tur anklagar Flemming för att vara en respektlös kvinnokarl (jag blev lite mållös på det, vad skulle en uppenbar James Bond-kopia svara på det?). Flemmings svar blev en fråga om det var nån form av praktical joke eller överraskningsfest, varpå Johne frågar om de inte kan få en scen att just då dundra in med bilen. Tärning rullas och det är klart de dundrar in som på beställning, jublar och hejar på Flemming, fejkar en överrakningsfest, nog länge för att sno tillbaka Tony och dra. I backspegeln ser de Flemming få en örfil av Marksgeld.

Slutbreifining med Snatch och de får beröm för att lyckas få Flemming att bli dumpad av Marksgeld (inte uppdraget per se men väldigt bra jobbat), dock så fick de själva så för boendet i företagets lyxsvit på Savoy.

Eftertexter med bilder på gänget sittandes trångt i ekonomiklass, längtansfullt tittandes på sina små snöglober (varav Jessies innehåller en sko).

Tankar för nästa gång;
Fick önskemål om en datingplott, frågan är om det ska vara en bihandling eller en egen episod.
Skrattpoängen återinfördes, dock utan att nödvändigtvis ha en funktion, men de hade saknats, vilke var kul att höra.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Thugs R Us - episod 5

För snart två veckor sedan körde vi igen, en plott om flyktförsök.

Speltillfället startar som vanligt med att Snatch dyker upp med instruktioner i en fin mapp (Johne hade mailat och frågat om jag behövt något och kunde förse oss med bilder över San Fransisco och över domstolsupplägg). Uppdraget gick ut på att befria Master X (uppdragsgivaren från episod 2) som åkt fast. Gruppen fick själva välja om de ville ta honom i häktet, domstolen, fängelset eller under transport.

Bud börjar förklara en plan, följt av en diskution om vem som bestämde. Några karatärer önskade demokratio, Bud trodde sig vara gruppledare och Tony predikade fackförening. Till slut ringde de Snatch. Då jag medvetet skippat att utse en gruppledare och alltid i den här kampanjen optar för humorn, fick ledarskapet falla på BillyBob, vilket var ända spelare som inte var med vid speltillfället.

Via telefon utser BillyBob Bud till vice och Bud deklarera sin plan och att den som vill är välkommen att frita Master X innan de kör igång nästa morgon.

Jessie och Peggy gör ett försök, men deras plan byggde på fönster i häktet och en snabb kontakt med advokaten visade att cellen låg mitt i häktet.

Tony arrangerar under tiden massa kameror för att filma hela fritagningen och sälja över nätet.

Planen genomförs, Tony smugglar sig in bland journalisterna, dock utan beräknat vapen då det var gömt i en kamera och rättegången hade fotoförbud. Peggy klättrar upp på taket, Edward paraglider dit och sist möter Jessie upp dem via brandtrappan. Bud ordnar ett slagsmål i entren som distraktion.

Sedan är meningen att de ska spränga taket till rättsalen lite lagom mycket, men sent inser de att det inte är någon riktigt starka sida. Taket ryker ordentliget och folk hamnar huller om buller. Ändå lyckas de få med sig Master X. Under tiden har Bud gjort en snabb uppvisning i en rock märkt "Mister X" för att göra PR för den stackars superskurken som får sitt namn felstavat igen.

Medan de andra rapelerar ned för väggen med Master X driver Bud bort helikoptrar med ett jetpack och får syn på konkurenterna Rent A Thug.

Väl nere tackar Master X för hjälpen och det visar sig att han tror att karaktärerna är från Rent A Thug, var på konkurenterna dyker upp och snor honom.

Gruppen kommer undan och episoden slutar med klippkavalkad av Tonys misslyckade filmande av gruppen (och en del andra uppenbara klipp som borde uppstå om karaktärena fick tillgång till kameror, typ smygbilder från Peggy i duschen, Tony som filmar sig själv "prata tufft" osv)
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Thugs R Us - episod 6

Igår körde vi igen (fast varannan vecka rytm känns gôtt), åter igen tyvärr utan Billy-Bob (men nästa gång ska hans spelar ha flyttat och bo vid samma gård, så då skulle väll va f-n om han inte kan :gremwink:

Episoden börjar med att de blivit kallade att möta Snatch på huvudkontoret, vilket sätter plötslig skräck i dem. Medan en skrämd Bud tar tunnelbana tillsammans med Tony, åker de andra i Edwards bil och möts upp på kontoret.

Efter liten väntan i lyxiga väntrum, dycker Snatch upp i kostym, hälsar snabbt och berättar att de får ta utvecklingssamtal löpande under det kommande uppdraget. Just den här gruppen har efterfrågats.

Sedan dyker Lady C upp, berättar sin plan (kidnappa G8-ländernas ledare från deras hemliga möte på tropisk ö och utpressa världen). Arbetsroller fördelas; Bud ska köra zeppelinaren, Tony vara säkerhetsansvarig, Edward och Jessie ska planera och assistera vid kidnappningen och PeggySue får ansvaret för cellerna.

Gruppen hämtar säkerhetsvästar med inbyggda fallskärmar och lite övrig utrustning och möter upp Lady C (då ombytt till uniform i tajt läder, stövlar kort kjol och mycket dekoltage) på hennes zeppelinare.

Bud börjar köra, Tony drillar personalen, Peggy kollar cellerna genom att bryta sig ut genom dem, Edward och Jessie planerar att smälta in i tropiskt paradis för att kidnappa folk med hjälp av fermonsprejer som Lady C försett dem med.

Snatch håller utvecklingssamtal med Tony på en toallett där Tony berättar om sina visoner om ledarskap.

Där efter pratar han med Jessie medan hon fixar en fusksolbränna hos skeppet stylist. Där kryper det också fram att hon fått den här posistionen för att arbeta med sina aggresiva tendenser.

Bud fixar ett litet hål i frontfönstret så LaoTse (Jessies pudel) kan få hänga ut igenom det och njuta av farten).

Alla blir försedda med uniformer, även om de tas emot lite olika, en del skippar dem, en del får dem modifierade av stylisten, endle förändrar de självmang.

Det käkas lunch, med en insident när Tony fummlar uppmärksamheten och får för sig att soppan är förgiftar. De förhör kocken under pistolhot, tills de får veta att det enda hemliga i soppa är lite piri-piri.

Här viskar även Therese nånting om klockan och jag inser att det är kört att spela klart under kvällen. Så det får bli ett dubbelavsnitt.

Körde ett par scener till, PeggySues utvecklingssamtal direkt efter lunch (i bara bh efter att fått hummersoppa över sitt linne, åter konstaterads att detta måste vara en HBO-serie). Det som främst framkom var ett missförstånd kring städning, när Snatch hör "städning" och berättar att man ska hålla Jessie borta från att göra det igen. Och vidarutbildningsplaner i kassaskåpsprängning.

Slutliga förberedlser (och PeggySue som snattar lite hemliga provrör från Lady Cs kassaskåp) och så skymtas spionen Flemmig på skeppet, samtidigt som det glider upp under ett konstgjort molnskydd över en söderhavsö. Folk tittar upp från ön på det enda molnet på en klarblå himmel.

Så är det bara att grunna på hur ajg ska få in Billy-Bob igen :gremwink:
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Thugs R Us - Episod 7

Efter ett uppehåll (jag var sjuk förra gången) spelade vi igen i förrgår. Johan fastnade i skriverier inför GothCon och Camilla fick plötsliga förhinder.

Handlingen tog vid nästan där den slutade, men vid landstigningen försvann Jessie plötslig efter nått hon sett (Flemming förmodades det) och var sedan försvunnen resten av scenariot.

Edvard hoppar iland själv (då Bud börjar lyfta zeppelinare) med Snatch i en trunk för att kunna hålla utvecklingsamtal löpande under uppdraget.

På skeppet testar Peggy sina fastspänningsstolar för G8ledarna, först med personal och sedan sig själv.

Bud använder self-destrukten som äggklocka.

Tony grillar trupperna.

Nere på marken märker Edvard hur folk stirrar upp på "molnet" och hur plötsligt G8-ledarna först ut av livvakter och förs mot helikopterplattan, strax efter inser även de uppe i zeppelinare det och reagerar. Först påbörjas en plan om att bara skicka ned frenomsprejen och låta Edvard kidnappa alla, men efter att Lady C påpekat att det bara funkar på motsatta könet till användare, vänds blickarna mot PeggySue.

Peggy är inte direkt sugen på att hoppa ned i fallskräm, men testa glatt sprayen på Tony som blir vild och galen av åtrå. Efter lite råkurr mellan Tony och Bud, tar Bud insiativ och kastar ut Peggy med sprejer och fallskärm. Tony som ser och försöker hindra det, råkar tackla ut sig själv och Bud också. Väl i luften har de inte mycket alternativ, alla fäller ut fallskärmar, någon kastar ned lite rökgranater för att livvakterna ska ha svårare att sikta. Bud och Peggy siktar mot en helikopter lite längre bort, medan Tony går ned rakt mot den helikopter som är närmst G8-ledarna.

Här tar Edward förnyat insativ, alla livakter har dragit sig bort frå G8 för att skydda mot de som kommer ned i fallskärm och Edward går bort till G8 och utger sig för att vara helikopeterpilot. När de tvekar sprejar han den tyska förbundskanslern som genast blir mer villig och de andra följer hennes insaiativ och följer med in i helikoptern.

Väl inne har han dock probelm med att starta helikoptern (något som han aldrig gjort förr). Bud och Peggy landar och tar en helikopter i besittning och börjar flyga bort till de andra.

Tony som landat presic framför vakterna ger sig först, men när Bud skjutit bort vakternas vapen, slänger han sig efter sina pistoler och skjuter ned dem. Väl brevid G8s helikopter har de lite svårare att lura alla till att byta helikopter, tills Peggy använder sin sprej och när väl alla är inne och de har lyft. Snatch börjar hålla utvecklingsamtal med Edward. Då exprimenterar Peggy med en av de sprejer som hon knykt från lady C kassaskåp. En t20 rullas och landar på sex...

Vi klipper till att helikoptern står i zeppelinaren med immiga rutor, inuti den tittar generat så gott naken Bush på en lika avklädd Putin. Helikoptern är omringar och de avklädda ledarna förs till sin förvaring och gruppen återvänder till sina poster. Snatch förkunnar att det som hände i helikoptern stannar i helikoptern.

Sedan kommer MI-5ninjor och bröjrar frita G8 ledarna, folk flyr skeppet och mitt under eldstrid håller Snatch utvecklingssamtal med Bud. Sista scenerna går snabbt, mycket action och snabba skämt och slutar med att Edward, Peggy och Tony tar en flycktkapsel (var i de hittar en bunden Jessie) och Bud, Snatch och LaoTse (hunden) kommer efter i varisn fallskärm.

Plotten avslutas i en gummiflotte ensam mitt i ett stort hav som guppar med gruppen och Edward som frågar "kommer Thugs R Us och plockar upp oss, eller ska jag ringa pappa?"
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Thugs R Us - Episod 8

Johne passar på att testa annan karaktär och episoden inleds med farvälfest för Bud. Istället kommer ersättaren Rogi in, Edwards arv från österuopeisk släkting, en puckelryggig tjänare.

Gruppen får strax där efter uppdrag att skydda advokaten Murdoch från Master X. X har hyrt konkurenten Rent A Thug för att hämnas på Murdoch och Thus R US som så gott som fick honom i fängelse.

För att skydda advokaten flyger de honom till Hong Kong och byter så när ansikte på honom. Men i HongKong blir det attackerade av ninjor och flyr istället vidare till onamngiven österoupeisk stad för att gömma sig i Edwards nyärvda slott.

Vid flygplatsen möts det av ett par bilar som för dem i vad som visar sig vara fel riktning. Några lyckas fly ur bilen, men det landar dem ändå i Master X klor. Tony ser dock läget att tala dem ur knipan och förråder Murdock och säljer honom till Master X. Fast i just det läget har PeggySue bestämt sig för att göra "rätt", snattar limon som mötte den och rammar den in i Master X och rädda Murdoch och resten.

Episoden slutar i Edwards slott med uppdragsgenomgång efter ett lyckat uppdrag.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Thugs R Us - episod 9

Inleds med att gruppen (minus Edward, Rogi och Billy-Bob) möter upp Bud på en samling med drygt 200 andra medarbetare.

Snatch och Evil C håller snabba anförande om att deras uppdrag är att färdas i u-båt till London, där ska de storma MI5s högkvarter och fritaga Lady C (Evil Cs dotter).

Peggy lägger sorti på stämningen genom att högt fråga vad som händer om hon inte vill bli fritagen - hon är ju kär i en spion där, vilket från Evil C att storma ut.

Utanför samlingssalen finns mappar för alla thugs och utrustning. Gruppen blir grupp svart-grön-svart och får bas utrustning inklusive grodmansdräckter och packas ned till Ubåten.

Ombord hittar de sin fyramanna-hytt och börjar konspirera om hur de ska kunna lyckas smita undan eller komma helskinnat igenom uppdraget. De har listat ut att flygplanet som är folks retrettväg inte rymmer alla på ubåten...

Bud lyckas efter en utflykt i skeppet (där han bla blir avvisad från bryggan som är förbjudet område för specefikt gruppen), skaffa en egen plan om att de ska byta färger och grupp med några andra. Detta missar han dock att berätta för de andra.

De fixar fest hos spanjorena i hytten brevid och i fyllan och villa leder de en karavan till bryggan där de efter visst tummult blir utslängda.

Till sist hamnar de två och två i de nedre bristarna i sin egna hytt och däckar där.

Nästa morgon vid frukost får de till rättavisningar och det följs av scener med morgonfys och kalla duschar, var efter de informeras om tidschema och exakta planer för sin grupp.

Där efter är klockan lagom för att bryta upp och göra dubbelavsnitt och "eftertexterna" fylls av scener från resten av resan till London.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Thugs R Us - episod 10

Med en veckas förskjutning lyckades vi spela igen igår. Plotten börjar med att förklara bort Jessie och PeggySue vars spelare inte fanns på plats. Dessa hade smitit av ubåten (i tid) utan Bud och Tony, det hintades även att de hade en plan på att låta Peggy försöka dejta britten hon kommit i kontakt med förra gången.

Istället återansluter sig BillyBob till gruppen, byter om från mekaniker och följer med. Efter viss förvirring då Bud har bytt till gruppkod svart-svart-svart vilket visat sig vara självmordspatrullen som har västar med sprängmedel. Snor de till sist till sig dyckartuber och simmar iland i London.

Där möts de upp av Edward som blivit extra inkallad. De tar sig till första mötesplatsen och blir mätta för sina förklädnader. Under tiden de väntar på att få det fixat, sätter gruppen sig på puben brevid och diskuterar hur de ska lösa saker.

De beslutar sig för att äta lunch på en pub mitt emot MI5s högkvarter och titta på stormingen. Men ha förklädnder utifall att de skulle verka som läge att vara med i alla fall.

Sagt och gjort byter de om till förklädnade (alla utom Tony som föredrar sin kostym) och drar på sig buduniformer. Sedan går det till puben och börjar äta lunch.

Väl där lägger de märket till några MI5 agenter och speciellt miss Geldmark och Tony och Bud går fram för att hälsa. Miss Geldmark verkar känna igen dem och börjar sakta försöka fly, medan Bud försöker spela rollen som strippogram.

När hon väl flytt börjar Bud och BillyBob försöka bortförklara det hela för miss Geldmarks MI5kollegor, som ny service från UPS och som ett skämt från Flemming. Tony tar sig också in i diskutionen, medan Edward gör ett besök på toaletten.

BillyBob upptäcker efter en stunds diskuterande små röda laserfläckar på Tony och sparkar omkull hans stol. Bud börjar genast slåss med de övriga agenterna och Tony stutas upp med dragna vapen, för att åter bli skjuten.

Billybob och Edward smiter ut bakvägen och är så när på att ta bilen och fly, när Bud spränger den. Under tiden tvingas Bud och Tony ge sig och Flemming kommer in och börjar försöka förhöra dem.

Edward och BillyBob smiter in hos närmsta skräddare som Edward känner och byter kläder. Billybob byter till sitt sanna jag; Marc Jones och när agenter kommer för att ta dem till fånga kan de inte skilja honom från resten av folket i butiken. Alla förs därför tillbaka mot puben där de andra sitter.

Där försöker de främst dra ut på tiden till stormingen börjar och när första explosionerna hörs bryter vi för kvällen.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Thugs R Us - Episod 11

Det som jag trodde skulle vara sista gången, men jag hade räknat fel när jag gjorde karaktärsbladen och lagt in noteringar för tolv avsnitt, så det är bara att stå sitt kast.

Vi inledde med att gå igenom vad som hänt Jessie och PeggySue sedan sist (hur de gjort alla förberedelser enligt planen och hunnit med att göra London). När väl dagens handling börjar på alvar kommer de fram till mötesplatsen och hittar Edward i en polisbil. De förmodar att poliserna är utklädda kollegor och börjar prata med dem och Edward.

Så kommer exposionen vi slutade med, Flemming som förhört Bud och Tony rusar ut och förbi de andra och in i MI5 byggnaden. Efter att Jessie har misslyckat med att skjuta Flemming så tar hon och går in i puben och befriar Tony genom att skjuta en av de två agenter som lämnats för att bevaka honom och Bud (som själv tar hand om den andra agenten).

PeggySue har försökt ta skydd bakom den polisbil som rymmer Edward, men Edward övertygar polisen om att åka. Dock krockar den snabbt med en vägg. Mer agenter och thugs anländer ute på gatan och eldstrider utbryter. Karaktärerna samlas inne på puben och lägger sig för att skjuta mot MI5 högkvarter.

Här i all action och skjutstrider, får Bud och Jessie upp ögonen för varandra och upplever en kort passion, de grabbar tag och försöker kyssas (och spelarna slår simultant uselt) och har en katastrofal hångelscen.

Edward ser förvirrat på amerikanarna, PeggySue förser folk med mat efter att plåstrat om Tony och han i sin tur agerar bartender till de som ligger och skjuter (Bud och Jessie som snabbt gav upp romantiken).

Efter ett tag dör våldet ut och efter att lämnat beslut om vad att göra här näst till majoriteten låter PeggySue Bud formulera vad majorieten vill. Summan blir, stroma högkvartert, befria Lady C, döda Flemming, fly till flygplatsen, helst på tio minuter.

Sagt och gjort stormar de in genom bakdörren som de beskjutit i tio minuter och möter där inne inget motstånd. Bud och Tony slänger sig ned för trapporna och Edward och Jessie upp för dem. Peggy blir kvar och gömmer sig undan skottlossning och försöker via telefon få Tony att samla ihop folk och komma och rädda henne.

Nere i källaren hittar Bud och Tony en ubåtshangar där Thug R Us ubåt ligger under beskjutning och blir sänkt framför deras ögon. Till sist lyckas Peggy övertyga Tony att återvända upp, men under tiden har även Bud blivit lockad upp då han över kommen hört LaoTse skall.

Fem våningar upp har nämligen de splittrat upp, Edward har sprungit in i ett labratoprium och fått "Qiga" vapen testade på sig och till sist råkat svälja en blåspil med någon drog. Han blir då utslängd med ett fickminne och order att spela in sina upplevelser av drogen. Jessie har under tiden hittat Lady C och Flemming. Hon får Lady C att sakta närma sig henne medan hon och Flemming har en mexikansk stand off. Men Lady C sprayar Jessie med en drog som får henne att svimma av och det är då som LaoTse skäller.

Det gör att Bud puttandes Tony framför sig kommer upp och möts av en Edward som i drogrus försökt skjuta Flemming i tron att han är en räv. När Flemming möts av mer thugs tar han Lady C i armen och rör sig mot närmsta fönster. Bud ingriper genom att kasta en pistol i Lady C huvud så hon tuppar av och försöker sedan hinna ikapp Flemming. Han hinner dock försvinna genom ett fönster med lilla LaoTse hack i häl.

När folk kollar ut på gatan är det fullt krig mellan agenter och thugs, men de har Lady C som de kom för att befria, så med henne över axeln samlar Bud ihop folk och tar sig till trapphuset för att fly. Här är också ett moment där Jessie lyckas tejpa Lady C armar och ben, medan Bud bär henne med ett fast grepp över sin axel.

Under tiden har Tony och Peggy haft en öm scen där han i allt tomult har friat och hon sagt ja. Så när de andra kommer in är de i full färd med att försöka hångla och slita av varandra kläderna i ett trångt trapphus.

Det finns inte tid för kärlek, istället får de hand i hand springa med sina vänner genom eldstrider för att ta sig till ubåtshangaren.

Där smiter de genom vattnet (efter lite missöden, som t ex att de glömmer kvar Lady C vid ett tillfälle) och kommer upp i Themsen.

Edward sväljer sin stolthet och ringer sin far som låter en limmo komma och hämta dem.

Väl framme i hans faders residens visas Edward in till sin faders arbetsrum. De flesta andra vändar artigt i entrén, förutom Jessie som snor sig en dusch.

Edwards far är besviken på sin som och gestikulerar mot tven som visar biler på hela gruppen som är efterlyst. Bilderna är tagna med bevakingskamera från puben där de höll upp och de minst smickrande posér som vi kan komma på. Edward får låna limmo och åka för att ligga lågt med sina vänner. Och episoden slutar med hur de åker sin väg och LaoTse som magiskt kommer ifatt dem med en bit av ett par byxor stolt hängandes i munnen.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Thugs R Us - Episod 12

Igår tog det slut...

Sista episoden inleddes med en summering av vad som hade hänt tidigare sett ur agent Flemmings perspektiv, där man kunde ana att de hjälpredor som fanns till skruken konsekvent var karaktärerna.

Sedan körde vi på med att BillyBob dyker upp förklädd till Rogi och när han konstaterat att han hittat gänget i Edwards pappas stuga ringer han Snatch och tipsar om det.

Där efter dyker först Master X upp och försöker få gruppen att rädda honom från hans nemesis. Och strax där efter dyker det upp en fransk agent med överdriven brytning. De tar till fånga master x samtigit som Bud förhör fransmannen (genom att slå denne med en stor fisk).

Snatch dyker upp och råkar slå split mellan Tony och PeggySue genom att hinta att Tony och Bud skulle haft ihop det på något sätt. Bud svar på en dirket fråga i ämnet är; "Vi talar ju inte om vad som hände i fängelset".

Så anlöper Evil C till huset och folk inser att hans dotter har rymt. Evil C tar dem dock istället till hjälp med att hantera hans dommedagsvapen som han har med sig på en lastbil.

BillyBob roll till vapentekniker åt Evil C och det hintas även att han också skulle vara Jessie som inte syns till i avsnittet, vilket mest var ett skämt baserat på att de två spelarna inte lyckats vara med vid samma speltillfälle en ända gång.

Fransmannen lyckas till sist smita undan och fånga sin nemesis. Lady C kommer tillbaka och försöker föråda sin far, men blir själv lurad och besprutad med frenomer som skall få henne att falla för första man hon ser (vilket blir den franska agenten). Trots det tar hon en kula menad för Flemming just som han dyker upp och räddar världen.

Karaktärerna flyr som sanna thugs precis som slutuppgörelsen står och sista klippen ägnas åt vad som hände dem sedan:

Billybob glider i en sportbil in i solnedgången.

PeggySue gifter sig rikt med Edwards far (tack vare frenomsprej snott av Lady C).

Edward blir deborterad till släktslottet i Tranysvainen.

Jessie hånglar med Flemming, fast det hintas att båda använt Lady C doftsprejer för att nå det ändamålet, liksom Jessies hund Lao Tse verkar använt för att sluta med en stor biffig scäffer.

Tony blir lämad vid altaret då han inte fått nog med pengar för att snärja PeggySues hjärta, istället får han också skulden för allt och slutar i en cell, tillsammans med Bud.

Så slutade den kampanjen, om någon nu har läst så här långt :gremwink: I en sidnot kan jag konstatera att föra krönika har varit rätt kul och framförallt praktiskt när jag själv har behöft kolla vad som egentligen hade hänt. Ett bra sätt att tvinga sig att sköta anteckningarna efter speltillfällena, får se om jag orkar det med vad det blir för kampanj här näst.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Kommentar - Thus R Us

Som jag sa på Gothcon, mycket skoj krönika. Det märks att ni haft kul när ni spelat det där och det har varit en skoj läsning. :zeppelinare:

/Ulfgeir
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Re: Kommentar - Thus R Us

Din komplimang värmer lika gott nu som den gjorde på gothcon, man får tacka och buga!
 
Top