Nekromanti Thorik

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Thorik
Thorik, min karaktär till Drakar och Demoner. helt nygjord till just det, men har honom också i Baldur´s Gate, Eon och andra rollspel.
STY: 15FYS: 16SMI: 16STO: 12INT: 15PER: 13PSY: 14SPI: 8KAR: 14
IM: -3KPmod: +1SKRÄCKmod: -1SB: 1t3TKP: 42huvud: 11armar: 11bröstkorg: 21mage: 14ben: 14
NAMN: Thorik (har inte kommit på ett passande efternamn än...)RAS: HalvalvYRKE: UnderhållareÅLDER: 23 (YN Amatör)VIKT: 65 kgLÄNGD: 193 cm
FÄRDIGHETER:DRAMATIK: 3GYCKELKONSTER: 4RETORIK: 2DANS: 3HOPPA: 4KLÄTTRA... (153 fler tecken)

Gå till artikeln
 

Kharim

Veteran
Joined
16 Aug 2004
Messages
1
Öh, ok! När jag hörde namnet Thorik trodde jag med detsamma det var en Dvärg barbar lr nått, men intressant nog kommer det fram att det e en halv-alv akrobabat. Det duger inte, tycker jag.
 

Gurrgel

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Det är inget fel, det som jag tror att han tänkte på, som också jag tänkte var det att namnet är relativt hårt, vilket oftast brukar förekomma hos dvärgar och eventuellt Halvtroll/Halvorcher och liknande raser, medan alver, och även till viss del halvalver (om de är uppfödda hos alver iaf.) brukar ha mer melodiskt klingande namn. Däremot är det fortfarande om du frågar mig ett helt acceptabelt mänskligt namn, så om han blivit uppfödd hos dem är det absolut inget fel på det.
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
jag håller helt med. man vad säger att denna alv inte var så gillad av föräldrarna och därför fick ett sådant namn eller vad som helst. Namnet stör i alla fall inte mig.
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Angående samma karaktär...

Det behöver ju inte vara så, men om det är så - tror du inte att dina spelkompisar tröttnar på att du spelar samma karaktär hela tiden. I flera rollspel dessutom.

Jag skulle i alla fall tröttna på att alltid behöva spela mot samma rollperson hela tiden och tänka typ: "suck, en till akrobatisk halv-alv... med samma namn till och med. du där uppe - ge mig styrka!"
 
Top