This is the end…

Lightshy

Hero
Efter att ha inlett Törnetronskampanjen till Rollspelet Symbaroum med att börja spela äventyren i Kopparkronan 2014, har vi nu 2026 avslutat hela kampanjen!

Det har hänt mycket på vägen.
Vi har bytt ut personer i spelgruppen.
Några gick från skola till jobb, medan andra bytte karriär.
Det har skaffats nya lägenheter o hus.
Det har fötts barn.
Pandemin.

Men ändå har vi fortsatt… några timmar, torsdagar(eller om det var tisdagar från början) varannan vecka. Med några avbrott in emmellan för lov, semester eller andra världsliga ting.
Till o med under pandemin lyckades vi hålla igång genom att spela online.

En era är över, men vi räddade åtminstone världen!

Härligt! Bra jobbat!

Om det orkas med, så vore det kul att köra hur det hela gick, typ en enklare krönika över era äventyr eller så 😃

Härligt! Bra jobbat!

Om det orkas med, så vore det kul att köra hur det hela gick, typ en enklare krönika över era äventyr eller så 😃
Ska se vad det går att få ihop, det har hänt så himla mycket på vägen så jag minns knappt hälften. Tänkte kanske skriva min karaktärs egna resa som jag ser den.
Vår spelledare har fyllt i någon sorts logg för hela kampanjen. Vi får se om han lägger upp något.

Är det ingen av er andra som kan spelleda slutet?
Jag hade i praktiken kunnat göra det eftersom jag korrekturläst merparten av kampanjen och känner den väl. Men det svaga intresset från spelarna, som till stor del knäckte kampanjen, hade då drabbat mig.

Jag hade i praktiken kunnat göra det eftersom jag korrekturläst merparten av kampanjen och känner den väl. Men det svaga intresset från spelarna, som till stor del knäckte kampanjen, hade då drabbat mig.
Vad trist.
Jag har en liknande upplevelse när jag för sisådär 20-25 år sedan spelade Svavelvinter kampanjen under en längre period och allt dog halvvägs genom Femte konluxen.
Men det berodde på att vi som spelade då var i åldern när vi börade sprida ut oss pga. studier, arbete osv. Det blev omöjligt att få till spelmötena tillslut.

Back