Har nu kollat runt på DeviantART och använt sökord som "pulp", "1930" men det var inte förrän jag använde "russian pop art" och "watercolor" som jag faktiskt fick resultat som handlade om den stil jag tänkte mig till mitt spel. Här är några konstnärer som har fångat mitt intresse till karaktärsbilderna på rollformulären.
Kizmiass
Färgschemat och utförandet är klockrent. Vad jag gillar mest är nog elden. Själva motivet är väl kanske inte det bästa och konstnären ser dyr ut.
hyperphagia
hyperphagia
hyperphagia
*dräggel* Bilderna har både den realistiska tonen på människorna som jag vill ha och att färgerna är lite urlakade. Jag gillar också den sista tintinska stilen på den sista bilden, vilket tyder på att personen nog kan tänka utifrån lite andra perspektiv.
MARiKaArt
MARiKaArt
Klockren vad gäller färgschema, outline och tidsperiod. Jag kan ta att människorna är lite skeva för det kan passa till genren. Enda nackdelen är att hon inte svarar på mitt PM.
DeeJay-Alien
Färgläggningen är klockren. Andra bilder visar dock att hennes proportioner på människor kunde vara bättre.
laurensam
Jag gillar själva stilen. Möjligtvis är det något som jag kan ha i regelhäftet, även om jag från början tänkte skita i att ha bilder där.
TerryDodson
TerryDodson
Fångar genren väldigt bra, även om jag inte direkt gillar kvinnornas former. Andra bilden ser också väldigt serietidningsaktig ut, vilket är en stil jag inte direkt är ute efter.
ramida-r
ramida-r
Cool stil och den följer genren jag har i skallen, även om stilen i sig inte riktigt är vad jag är ute efter. Jag gillar att personerna gör någonting aktivt.
alicexz
alicexz
alicexz
Riktigt skön stil. Jag gillar allting runtomkring själva personerna, även om jag antagligen vill ändra hela färgschemat. Nackdelen är att personen antagligen inte jobbar så mycket med vattenfärg samt att inga bilder fångar pulp-genren, alltså är konstnären antagligen inte vad vid den genren.
/
Han som lagt ned en hel del timmar på sökande