Nekromanti Thief

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Konnichi wa, Kabukimono!

Jag undrade bara en grej.. som den mästertjuv min karaktär är, funderade jag över att skaffa lite Thief-inspirerade prylar... Skulle det vara användbart med vattenpilar, eldpilar, gaspilar, osynlighetsdrycker etc.
Gaspilar vore ju användbart, men hur skulle det vara att framställa en knockout-gas? skulle alkemisten ta mycket betalt? Osynlighetsdrycker och slowfalldrycker likaså. Hur mycket skulle han ta betalt, och vore det värt pengarna?
Jag funderade på att bryta min in i Tibara (se Werrins inlägg) och då kommer jag behöva professionell utrustning.
Typ...
 
G

Guest

Guest
Det låter roligt... om du hinner kan du väl ta kål på ett par prällar åt mig! /images/icons/wink.gif

Vad gäller vattenpil så kommer det absolut inte funka särskilt bra om du bara fyller en liten bägare med vatten (pilen blir för tung i spetsen), men med lite magi (billig sådan... magnitud 1) så går det jättebra!

En knockout-gas däremot kan ju vara krångligt... vet någon hur det skulle gå till?

I vilket fall... jag skulle föreslå att du gör allt det där! Eftersom det troligen inte kommer att behövas stora magnituder på besvärjelserna (du kommer väl använda magi!?) så blir det hela inte särskilt dyrt...

En jättebra idé! Min magiker är nu officielt väldigt ohederlig...
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Det blir kanske lite dyrt och jag tror inte det är det smartaste att konka omkring på massa magiska prylar i jargien. En av mina spelare var demonframmkallare som vandrade omkring i jargien med sin magibok, hon strök nästan med, men kom undan nätt och jämt tack vare inkvisitorn i gruppen.(nej, han visste inte att hon var magiker, han trodde hon var en from nunna/images/icons/wink.gif)

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Släcka irriterande facklor så det blir kolsvart med följden av att soldaterna inte ser en.

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beauty is in the eye of the beholder"
 

Darth Apoc

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
132
Location
Göteborg
Om man har högt i magiteori kan man utveckla nya effekter...
vad sägs om en som påverkar offret så det faller i sämn...
(och sen provisorisera... :)

//Gunnar

Watashi aku ryuujin desu
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Vatten Pil..
går att bygga och funkar tyst ljudlöst..
genom att fästa en bit blöt svamp på en pilspets och skjuta..
Eller genom att ha en påse av vattentät bomuls tyg fylld med vatten och med pilspetsen inuti den och när den träffar målet trycks spetsen igenom påsen och vattnet far ut..

_____
/ |
| <-------\----------------------
\______/



<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2001-01-14 20:20.</EM></FONT></P>
 

Lord Krooak

Veteran
Joined
23 Sep 2000
Messages
71
Location
K-holm
Lite hokuspokus hydrotropi har vi nog en vattenpil..skulle jag tro. Man kanske skulle kunna låta en alkemist koncentrera lite vatten i en tunn behållare, fast jag vet i fan om den skulle gå så bra att skjuta med.

På tal om Thief inspererade Rp så har jag spelat enn ANTAL sådana och dessa verkar ha en tendens till att bli lite, du vet, sådär tråkiga. Det är liksom LITE enformigt med en så kall och mystisk figur...men va fan =)

//en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...
 

Sebastian Strix

Veteran
Joined
13 Sep 2000
Messages
92
Location
Borås
Det är det man har vattenballonger till!

Mäster Happosan

Ugglans boktips: Serendipities, language and lunacy, av Umberto Eco.
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
Till Tjuv-Japanen

Eeeh...om du ha sån skit som inte finns i rollspel, så föreslår jag att du går och lirar pc-spelet istället...
rollspel är inget j*vla dataspel!

<I>skulle alkemisten ta mycket betalt? </I>

Jag tror att han skulle ta ut en puckoskatt, bara för att det är så ovanligt korkat att köpa utrustningen du söker.

raw violence, tack!
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Ledsen, men jag använder INTE magi.
Min karaktär förlitar sig på sin egen skicklighet, inte på magi och liknande. Tyvärr kan ju det inte vara tillräckligt att klara sig alla gånger.
*funderar på att sno en codex eller två så att han kan lära sig magi*
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Till den klagande egyptiern

Tycker du det är töntigt att fråga om osynlighetsdrycker? Misstänkt, kanske, men knappast töntigt.
Förresten, så kan spel vara väldigt bra inspirationskällor till äventyr, karaktärer, prylar mm.
Erkänn att ni någon gång snott en idé från ett spel eller en film och använt det i rollspel!
Här kommer jag med en artig fråga, så kallar du mig för ett pucko! Vet hut!

Dessutom finns det rollspel på dator, även om det knappast är som "the real thing".
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
Re: Till den klagande egyptiern

jag tänker inte be om förlåtelse men det kankse var lite väl tilltagen kritik, jag ska försöka lära vad du kallar hut, och återkommer.

lite smärta har aldrig skadat någon...
 
Top