Nekromanti Thermoptic Camo

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Är det realistisk med Thermoptiskt kamoflage? I min kampanj stötte nämligen spelarna på en snubbe som använde det. Jag vet att det finns displayhu med kamouflage, men det här är snäppet bättre. Den böjer alltså ljusstrålar runt honom, och byter alltså inte bara färg. Jag tänkte förstås på Ghost in the shell. En utmärkt anime, förresten. Cyberpunkig är den också.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Är det realistisk med Thermoptiskt kamoflage?"

Amerikanska försvaret experimenterar med saken. En av planerna är en bandvagn insydd i fiberoptik, som leder ljus runt bandvagnen. Metoden ligger ett antal år in i framtiden, men är fullt plausibel enligt folket på DARPA som leker med saken.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
WOW

Läckert... inte trodde jag att dom experimenterade med det nu. Men isåfall är det nog inte alltför orimligt att det finns år 2059, eller hur?

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
men..

...vart får du allt ifrån?

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: men..

men.. men..

vartifrån? ... suger du upp det via antennerna? eller svansen?

chrull - deleted...

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: men fakta om Krille..

Faktum är att krille som är känd för att ha ett kraftigt och vild frisyr döljer bland håret 14 små antenner förseda med både ögon och radiostation med komplet avlysning av samtliga datorscentraler i värden plus att han står i konstant kontakt med sina små roboter ( Mickrokrillar = 2,5 cm versioner av krille som infiltrerar alla bibliotek och militärmakter samt forsknings stationer på jorden där de konstant sänder viktig information till stora Krille, Krille använder sig av ungefär 1000 000 000 stycker. )
..

/images/icons/cool.gif

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Scorpion

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
161
Location
Stockholm
Re: men fakta om Krille..

coolt!! så vill jag också ha...

kanske ska fråga krille om han kan ge ett par stycken till mig. men det skulle bara användas tilla ndra ändamål. som t ex spaning på tjejer /images/icons/laugh.gif

MVH
 
Last edited by a moderator:

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,112
Location
Tindalos
Jag trodde du menade att kamouflaget skulle dölja värme? Om det inte gör det så är väl kamouflaget överflödigt i Neotechs värld.

/PAX

May St. Isidor Be With You
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
"Jag trodde du menade att kamouflaget skulle dölja värme? Om det inte gör det så är väl kamouflaget överflödigt i Neotechs värld."

Varför skulle det vara det? Har du ett system som minskar värmesignaturer och ett som minskar den visuellasignaturen så kan du kombinera dem för ökat skyl.

Bela
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: men fakta om Krille..

*rofl*
det förklarar en del!
annars ligger Krilles Borg-förklaring bra till =)

stå på dej! assimilera mera!

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Radio Besserwisser

"Faktum är att krille som är känd för att ha ett kraftigt och vild frisyr döljer bland håret 14 små antenner förseda med både ögon och radiostation"

Alla vet ju vid de här laget vad radiostationen i fråga heter :]
Problemet är väl att han lär bli avslöjad inom en snar framtid eftersom den kamoflerande kalufsen början tunnas ut så sakteliga *pik*.. :]
Fram för KSFC -Vi har alla svar!


/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Varför skulle det vara det? Har du ett system som minskar värmesignaturer och ett som minskar den visuellasignaturen så kan du kombinera dem för ökat skyl."

Tja, iofs... ett problem jag ser är att om man dolde hela värmesignaturen skulle hela härket snabbt hettas upp...

--
Björn


"If brute force isn't working, it's because you're not using enough."
---Mad Rabbit
 
Top