The Tower of Snig

Du plockar upp kniven och nycklarna och klättrar ut på hängrännan. Där klättrar du åt vänster.

Efter någon meter upptäcker din hand något som ligger i hängrännan. En bensindunk! Hur har den hamnat där?

Vad gör du?
1. Tar bensindunken
2. Klättrar tillbaka
3. Häver dig upp på taket
 
Taket är halt och regnvått. Natten är mörk.

Vad gör du?
1. Tar upp bensindunken
2. Söker runt på taket
3. Går tillbaka längs med hängrännan
4. Klättrar ner igen
 
Du tar upp bensindunken. Den är full.

Vad gör du?
1. Söker runt på taket
2. Går tillbaka längs med hängrännan
3. Klättrar ner igen
 
Du hittar en duva som flyger bort.

Vad gör du?
1. Går tillbaka längs med hängrännan
2. Klättrar ner igen
 
Du vinglar tillbaka över taket och står nu över fönstret till cellen du kom ifrån.

Vad gör du?
1. Svingar dig in i din cell igen
2. Klättrar ner till hängrännan
 
Hängrännan är hal av regnet, men ditt grepp är hyfsat. Åt höger kommer svagt ljus från ett fönster i väggen. Åt vänster är det mörkt.

Vad gör du?
1. Klättrar in i din cell igen
2. Häver dig upp på taket
3. Klättrar in genom fönstret till höger
4. Klättrar åt vänster
 
Du försöker klättra med en hand, eftersom du håller bensindunken i den andra. Du kommer ungefär 2,3569 cm innan du tappar greppet och faller mot mörkret nedanför.

Du är död.

/###/

Du står i en tom cell. På glovet ligger en utslagen vakt (det är du som slagit ut honom). Framför dig finns en låst celldörr. Bakom dig ett öppet fönster.

Vad gör du?
1. Söker igenom vakten
2. Tittar ut genom fönstret

(det är möjligt att svara med en sekvens av siffror. T.ex. 1, 3, 1 blir "Söka igenom vakten", "Ta båda", "Gå ut genom celldörren". Så fort sekvensen leder till något nytt avbryts den.)
 
Taket är halt och regnvått. Natten är mörk.

Vad gör du?
1. Söker runt på taket
2. Går tillbaka längs med hängrännan
3. Klättrar ner igen
 
Back
Top