The Tower of Snig

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
SPLOSCH!! Halvvägs ner genom avloppsystemet slår det dig att du hade kunnat spola ner bara dig själv och inte behövt hälla pottans stinkande innehåll över dig först. Nåja, vad gör man inte för att fly The Tower of Snig!?

Du spolas ut på våningen under.

/###/

Paus! Medan jag förbereder nästa våning (3?).

Jag har varit lite dålig på att uppdatera här, men vi ska förstås spela detta episka äventyr till dess upplösning.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
SPLOSCH!! Halvvägs ner genom avloppsystemet slår det dig att du hade kunnat spola ner bara dig själv och inte behövt hälla pottans stinkande innehåll över dig först. Nåja, vad gör man inte för att fly The Tower of Snig!?

Du spolas ut på våningen under.

/###/

Paus! Medan jag förbereder nästa våning (3?).

Jag har varit lite dålig på att uppdatera här, men vi ska förstås spela detta episka äventyr till dess upplösning.
När kommer fortsättnigen?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Kul trivia: Leonard Cohen var ett stort fan av The Tower of Snig och blev permanent hes av att skrika i frustration när spelet vägrade ladda våning 3. Låten The Tower of Song hette från början The Tower of Snig och en vers gick såhär:

So you can stick your little knife in that Atom Snail
I'm very sorry, baby, looks like it will fail
I'm standing by the window where the light is big
They don't let a lobster kill you, not in the Tower of Snig
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Kul trivia: Leonard Cohen var ett stort fan av The Tower of Snig och blev permanent hes av att skrika i frustration när spelet vägrade ladda våning 3. Låten The Tower of Song hette från början The Tower of Snig och en vers gick såhär:

So you can stick your little knife in that Atom Snail
I'm very sorry, baby, looks like it will fail
I'm standing by the window where the light is big
They don't let a lobster kill you, not in the Tower of Snig
Ja, ok. Jag får preppa resterande våningar så kör vi igång. För Leonard!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
(Tydligen är det våning 4 vi är på!)

Du tumlar ut i ett rum klätt i rött sammet. Avlägset hörs musik, tjo och tjim. I rummet finns två dörrar. Över den ena hänger en neonskylt med texten "Arkadhall". Bakom den andra dörren kan en doft av cigarrök anas.

Vad gör du?
1. Går in i arkadhallen
2. Går in i rökrummet
3. Letar efter något användbart
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Du kliver in i en rökig spelhåla. Vid ett bord sitter ett skelett och spelar Skip-Bo mot sig själv, och vid det andra bordet sitter en faun och röker cigarr samtidigt som han blandar en kortlek. Till vänster finns en dörr varifrån musiken kan höras lite tydligare.

Vad gör du?
1. Sätter dig vid skelettets bord
2. Sätter dig vid faunens bord
3. Öppnar dörren därifrån musiken hörs
4. Går tillbaka
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Faunen blåser ut ett moln av blå rök och säger: "Välkommen! Slå er ner för all del. Spelar ni poker?"

1. "Ja"
2. "Nej"
3. Anfall med kniven
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Faunen lyfter sin hatt i en artighetsgest samtidigt som du sätter dig på stolen framför honom. "Så, insatsen är ett guldmynt till att börja med. Pengarna på bordet, min gode herre!"

1. "Jag har inga pengar"
2. "Jag har bara kallt stål för dig!"
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
1, innan någon får oss mördade av pokerfaunen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
"Inga pengar, inget spel." Faunen fnyser och viftar med sin lilla klövhand. "Dunsta!"

Vad gör du?
1. Sätter dig vid skelettets bord
2. Sätter dig vid faunens bord
3. Öppnar dörren därifrån musiken hörs
4. Går tillbaka till röda rummet
 
Top