Re: Mundanakvinnors menstruation [Eon-snack]
Tja... Jag förstår fortfarande inte varför du nödvändigt måste överföra jordlig biologi på Mundana.
Mystiken är mer spännande när den ställer
vår världs förutsättningar på sin spets. Vår världs förutsättningar är intressantare än någon fantasyvärlds, och fantasyvärldar, Mundana däribland, kunde gott må bra av att separeras från 'allt är möjligt'-tankesättet. Det är ju när det omöjliga trots allt blir möjligt som det blir storslaget på allvar.
Jag har babblat om det här till döddagar, kolla i gamla trådar. Din idé är bra och allt sånt, men jag kommer inte att använda den i mitt Mundana, för mitt Mundana lyder under samma grundlagar som jorden av den anledningen att jag tycker det blir både intressantare och mer mystiskt
och lättare att relatera till. Jag kanske är svag för scifi-fantasy eller något, vad vet jag, men inte ens Mundana mår dåligt av att göras än mer trovärdigt. (Och
där blir det krig, förmodar jag?).
Du kanske minns att vi pratade om Verduhrakhs vision om universums eviga expansion på IRC igår? Det belyser ganska bra vad jag menar. Det slutet på allting var både mer mystiskt och mer vemodigt än om så en miljard kaosdemoner störtat in från Inferno och gjort mos av stjärnorna. Det är min poäng. De mest intressanta av företeelser gömmer sig i vår egen verklighet.
Vad älvorna anbelangar hade min förklaring något med det biotropiska fältets inbyggda tendenser att skydda kroppen att göra. Kanske har de helt enkelt ägglossning mer sällan?
- Ymir, gillar när magiteori
är biologi egentligen