Nekromanti The Sunless Citadel

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
är uppdraget The Sunless Citadel något att införskaffa. Tänkte börja med D&D och förutom Players Handbook tänkte jag ha ett första gångs äventyr. Folk har säkert frågat det ca 1000 ggr men skit samma.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
En dungeon ...

Ja, vad ska man säga?

Det är en dungeon helt enkelt. En dungeon som lämpar sig för level 1-gubbar.

Som en introduktion till hur killarna och tjejerna på WotC har tänkt sig att man ska lira D&D 3e funkar det alldeles utmärkt. Men om du är ute efter något annat än en dungeon kanske du ska leta vidare.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
OrcFest, kanske

Om ni precis har börjat med D&D kan kanske äventyret OrcFest vara intressant. Här följer en länk till en recension:

http://enworld.cyberstreet.com/reviews/i...p;lt;/a>

Jag vill poängtera att jag avskyr Fast Forwards produkter i vanliga fall, men den här har fått en bra recension av en recensent jag litar på.

Magnus
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,314
Location
Göteborg, Lindome
Re: Skuggornas citadell (The Sunless Citadel)

Det är ett ganska schysst startäventyr. En klassisk underjordisk labyrint med en intressant bakgrundshistoria (som dyker upp i fler äventyr i serien), men alltihop är inte grottröj -- åtminstone en stor grupp monster kan övervinnas med diplomati och lite finurlighet.

Det var ett av de första D&D 3e äventyren jag spelade med barnen, så jag har mestadels goda minnen av det.

Man bör dock läsa igenom äventyret noga innan. Det finns dessutom en del fel och oklarheter (nej, jag minns inte längre vilka), men med lite planering flyter det fint.

/Mikael
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,314
Location
Göteborg, Lindome
Du glömde...

... ett "h" i början av länken. Annars fungerar den inte så bra.

/Mikael - provar en Magnus-layout på sitt inlägg.
 
Joined
13 May 2002
Messages
11
Location
Järfälla
Death in Freeport

Spelade Death in Freeport för ett tag sedan, det var riktigt kul, det är första delen i en serie som utspelar sig i staden Freeport som är den bästa stadskampanj jag spelat i. Det ska visst gå utmärkt att spela äventyren utan Freeport-modulen om jag minns rätt.

Fast om du vill ha dungeons så är nog the Sunless Citadell ett bättre val.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Death in Freeport

Det borde gå bra att spela dem utan Freeportmodulen eftersom de släpptes något år innan...
 

Hunden

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
110
Location
Borlänge
Root of all evil!

Jag rekommenderar Coin of Power triologin. Fösta delen är utmärkt för level 1 karaktärer. Sedan finns det ju två delar till om man vill fortsätta spela. Är bra mycket bättre än The Sunless Citadel! Är dock gjorda för Kingdoms of Kalamar men är nog inte allt försvåra att konvertera. Spelar man inte någon speciel värld är dom utmärkta!
1. Root of All Evil
2. Forging of Darkness
3. Coins End
http://www.kenzerco.com/rpg/kalamar/
Och sedan finns ju även första delen i Witchfire triologin som också är värd att spela på egen hand.
1. The Longest Night, Witchfire triology 1
 
Top