Nekromanti The Strange...

Purjolök

Veteran
Tyvärr inte, men om det har samma underbara spelsystem som Numenera, kommer det vara som en dröm att spelleda.

Arfert

Facit
Har i alla fall införskaffat det nu... det verkar ju meningen att man ska kunna spela det i alla typer av "kampanjvärldar"... Och sånt har jag ju börjat gilla så här på ålderns höst.

Sapient

Swashbuckler
Jag har läst lite i boken, utan någon större systematik. Numenera har inte lockat mig, så jag har ingen tidigare kontakt med spelsystemet. Därför kan jag inte säga att mina intryck gör anspråk på något slags heltäckande recension.

Men mitt intryck är iaf att det är ett ton bra idéer. Sen är det svårt att se att de kanske får rätt stöd. Jag tycker det verkar vara lite meckigt upplagt. Om tanken är att det ska spelas i många slags världar, så tror jag reglerna är lite för omständliga för det. Det kommer att lägga rätt stor börda på SL med förberedelser.

Om det å andra sidan kanske inte är tanken, egentligen, att spela i "veckans värld", utan lägga ned mer tid på den bakgrundsstory som finns och mest ändå äger rum på jorden (och ett fåtal andra världar) så är en del av reglerna lite överflödiga.

Kort sagt - jag kunde inte helt avgöra hur tanken var att spelet skulle spelas. Men det kan ju också bero på att det vill erbjuda flera möjligheter. Och då är det ju inte svårare än att ta de regelbitar som är mest användbara och lämna resten till de gånger de behövs.