Nekromanti The Sprawl, cyberpunkhack till Apocalypse World

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Såg just det här hacket till Apocalypse World. Tycker vid första anblicken att det ser klart spelbart ut. Det är helt inne på Shadowruns typ av spelande, med uppdrag och legwork och komplikationer, fast utan magin, rent krombaserade rollpersoner.

Har lite frågetecken, men ett par spelrapporter ser positiva ut.

Nån annan som har kollat på det?

Jag är såpass sugen på att testa det att jag kanske hojtar om deltagare i ett docsspel rätt vad det är - det verkar vara enda sättet jag kan lyckas spela mer än en enda, första spelomgång... :gremfrown:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Simon said:
Såg just det här hacket till Apocalypse World. Tycker vid första anblicken att det ser klart spelbart ut. Det är helt inne på Shadowruns typ av spelande, med uppdrag och legwork och komplikationer, fast utan magin, rent krombaserade rollpersoner.

Har lite frågetecken, men ett par spelrapporter ser positiva ut.

Nån annan som har kollat på det?

Jag är såpass sugen på att testa det att jag kanske hojtar om deltagare i ett docsspel rätt vad det är - det verkar vara enda sättet jag kan lyckas spela mer än en enda, första spelomgång... :gremfrown:
Jag har fett kollat in det!

Det var på vippen att vi skulle starta en The Sprawl-kampanj nu på söndag, men det blev vanilj-AW istället.

Fett sugen dock, jag har fått en mad craving för cyberpunk.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Ser tufft värre ut. Känner mig peppad på cyberpunk för första gången sedan neotech 1 typ :gremtongue:
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Jag gillar många av koncepten i The Sprawl men känner tveksamhet inför främst två områden. a) SL verkar vara mer mekaniskt överlastad här än i andra AW-hack (många olika typer av klockor etc) och b) att playbooksen känns jävligt beige. Tråkiga moves och lite känslolösa.

Men som sagt, det mesta förutom ovanstående, känns coolers!

(men vill man köra mer Shadowrun-CP/AW-hack så rekommendrar jag denna: https://dl.dropboxusercontent.com/u/986437/sixth_world_revised.pdf )
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Marco Behrmann said:
Jag gillar många av koncepten i The Sprawl men känner tveksamhet inför främst två områden. a) SL verkar vara mer mekaniskt överlastad här än i andra AW-hack (många olika typer av klockor etc) och b) att playbooksen känns jävligt beige. Tråkiga moves och lite känslolösa.

Men som sagt, det mesta förutom ovanstående, känns coolers!

(men vill man köra mer Shadowrun-CP/AW-hack så rekommendrar jag denna: https://dl.dropboxusercontent.com/u/986437/sixth_world_revised.pdf )

Whaaaaa?!?!

Jag har ju letat igenom hela nätet efter Shadowrun-hack till Apocalypse World, Dungeon World, Mouse Guard och Burning Wheel. Varför hittade jag inte det här?!

Det ska jag läsa. Har du läst det själv? Vad gillar du bäst?
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Marco Behrmann said:
Jag gillar många av koncepten i The Sprawl men känner tveksamhet inför främst två områden. a) SL verkar vara mer mekaniskt överlastad här än i andra AW-hack (många olika typer av klockor etc) och b) att playbooksen känns jävligt beige. Tråkiga moves och lite känslolösa.

Men som sagt, det mesta förutom ovanstående, känns coolers!
Ja, det där tänker jag också på, men blir mer sugen på att testa än omedelbart avskräckt av.

Det jag reagerar mest på med playbooksen/startpreppet är att jag får känslan shitjagkommerinteöverlevafemminuterwraaah, där AW snarare ger shitvagrymjagär, bringitonapocalypseworld. Att man helt enkelt ser för risig ut redan i startfältet.

(men vill man köra mer Shadowrun-CP/AW-hack så rekommendrar jag denna: https://dl.dropboxusercontent.com/u/986437/sixth_world_revised.pdf )
Gött, tack! Ska kolla!
 
Top