The road to dataspelsbranschen

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Hej alla!

Det senaste året eller så har jag börjat arbeta aktivt med att försöka ta mig in i dataspelsbranschen och jobba med game design, narrative design, allmänt content creation, eller liknande. Jag har sträckt ut mina slemmiga tentakler till alla jag känner som är aktiva i branschen och frågat om råd och att hjälpa mig hålla ögonen öppna efter lediga tjänster eller personer som jag kan höra av mig till. Men så kom jag på att nästan alla jag känner inom dataspelsbranschen har jag lärt känna genom rollspel (alla utom två, för att vara exakt). Men jag har inte tänkt på att höra med allt annat spännande rollspelsfolk som hänger här.

Så här kommer mitt rop på hjälp! Är du eller någon du känner aktiv inom dataspelsbranschen, eller sitter på kontakter som du kan hänvisa mig till?

Jag har vid det här laget ganska mycket erfarenhet av att designa spel och spinna intressanta historier med publik/konsument i åtanke (sex års AP-poddande har inte varit helt förgäves!). Och på senare tid har jag börjat leka runt mer med Ink för att skapa interaktiva narrativ i digitalt format. I dag har jag dessutom skapat en portfolio: https://kwarnbergproductions.com/portfolio/ med både rollspel och några digitala verk.

All hjälp och alla kontakter uppskattas oerhört. Men jag förstår också att man kanske inte vill dela med sig av sånt öppet i en tråd. Så mina DM är öppna, om det är så att någon vill höra av sig på det viset i stället.
 
Top