The Rings of Power (spoilertråd)

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,912
Jag hade föreställt mig att nästa säsong skulle handla om Mordor-politik. Typ att Sauron kommer till Mordor och måste besegra den där onda alven som tagit över. Kanske är därför han låter smida de andra ringarna?
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Jag hade föreställt mig att nästa säsong skulle handla om Mordor-politik. Typ att Sauron kommer till Mordor och måste besegra den där onda alven som tagit över. Kanske är därför han låter smida de andra ringarna?
Av det lilla jag läst i övrigt tycks den politiska splittringen i Numenor få en hel del plats.

Men ja, någon slags konfrontation mellan Sauron och Adar ska också finnas med enligt rykten.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det får också alverna att se ut som kompletta idioter.

"En till mystisk främling som vill hjälpa oss vid ringtillverkning men säkert bara är Sauron i förklädnad den här gången också? Tja, varför inte?!"
I synnerhet eftersom showrunnersen sagt att anledningen att de skippade Annatar från början var att det kändes konstigt att alverna skulle låta sig luras av honom. Vilket i sig faktiskt var ett rimligt argument.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,912
Tycker det hade varit skoj om Halbrand kom till alverna i lösmustasch och följande dialog utspelar sig:

HALBRAND: Goddag kära alvbröder! Kan jag hjälpa er att smida lite ringar?

ALVERNA: Stick Halbrand!

HALBRAND: Nu pratar ni i nattmössan! Jag är alven Annatar! Som ni ser har jag en mustasch. Det har ju inte denna Halbrand som jag aldrig tidigare hört talas om.

ALVERNA: Men alver har inte mustasch!

HALBRAND: Oj då!

*Tar av sig mustasch och slänger bort den*

HALBRAND: Så, nu ser ni såklart att jag är en äkta mustaschlös alv! Så, angående de där ringarna…

ALVERNA: Men nu har du ju ingen förklädnad alls! Nu är det ju uppenbart att du är Halbrand!

HALBRAND: Tusan! Min onda plan som tog månader att planera har förstörts! Ni har inte sett det sista av mig!
 
Top