Nekromanti The Return to the Temple of the Elemental Evil....

Kirim

Veteran
Joined
28 Dec 2000
Messages
43
Location
Gislaved
är detta äventyr bra? Och är det samma som det gamla AD&D-äventyret: The Village of Hommlet?

Man behöver inte kunna alla regler,
bara följa dom.
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Förutom själva äventyret så bjuds det på lite nya sjusta regelmekaniker Monte Cook Style - magic items och artifacts, en prestige class och en half-elemental template.
 

Kirim

Veteran
Joined
28 Dec 2000
Messages
43
Location
Gislaved
Re: Samma tempel

Jaja, men är det samma handling, samma bakgrund, kartor osv? Jag vet att det inte är exakt samma monster och fiender osv., men är det i stort sätt samma äventyr?

Man behöver inte kunna alla regler,
bara följa dom.
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Kollade in lite recensioner av äventyret på en sida. Alla gav det 5 av 5.....Nostalgi hade stort inflytande skall dock påpekas.

"When the DM laughs it is already to late"
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Re: Samma tempel

Nix, det är en uppföljare till det gamla äventyret. Utspelar sig typ trettio år efter. Men man behöver absolut inte ha spelat det gamla för att tycka om det här. Jag tror inte ens jag var född när det gamla kom ;)

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Efter att ha läst introduktionen till "The Temple...", verker det som modulen är en sammanföring av de gamla spelen: "Village of Hommlet", "Temple of Elemental Evil", G3"Hall of the Fire Giant King" och WG4"The Forgotten Temple of Tharizdun".
Äventyret verkar vara bra sammanställd och det är STORT.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Kauris, kommer du ihåg ett (jag tror) Grayhawkäventyr som hette "Phoenix Egg" eller ngt i den stilen? Det var mitt favoritäventyr. Kunde plocka fram det och bara sitta och läsa det från början till slut.

"Slå en t4:a, det går bättre då..."
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Return to TOEE är som tidigare nämnts en uppföljare till TOEE, inte en remake. Det utspelar sig till viss del på samma platser (Hommlet, det gamla templet, the Moathouse), fast ~10 år senare, och huvuddelen av äventyret är på ett nytt ställe (The Temple of All-Consumption).

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Ledsen Gabri L, jag tror det kom under tiden där jag hade ett glapp (90-95).
Senare har jag enbart har spelat Mutant, Pendragon och just nu Middle-Earth.
Sedan julen -00 har jag läst in mig på D&D 3ed. och sist nu Forgotten Realms.
Men det låter intressant, jag gillade Greyhawk. Det är där min Kauris kommer ifrån.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 
Top