Nekromanti The primordial order

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Hejsan gott folk, tänkte bara fråga er ifall ni kände till några böcker som beskriver hur spelarna ska spela gudar över en värld eller något i den stilen. jag bjöd in en sådan bok under lincon auktionen. jag har blivit väldigt intresserad av denna rätt udda genre. har ni tips och trix samt förslag på böcker eller dylikt skulle jag bli glad.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Vet inte om det passar men ville ändå ta upp boken. Kanske du kan hitta den på Kazaa...

Elyzium till Vampire: The Masquerade.
Boken är visserligen skapad för just Vampire och handlar om hur man spelar riktigt gamla vampyrer, som kan ses som gudar i deras egen värld. Vad gör man som RP efter att tusen år har förflutit? Finns det mer att åstadkomma? Har världen kört om dig och du själv befinner dig i en värld som du inte behärskar rent mentalt?

Kan tänka mig att liknande frågeställningar måste vara intressanta för tusenåriga gudar.

En fråga.
Om man spelar en gud. När dör man? Händer det att gudar dödar varandra eller dör man när den tillbedjande folkmassan slutar tillbedja dig?
 

usan

Veteran
Joined
13 May 2002
Messages
6
Jag är övertygad om att gudar inte dör. Om dom faller bort i glömska eller om det inte finns kvar några troende så dör dom inte, deras karisma blir bara svagare för att till slut bli en blek kopia som svävar omkring. Om det sedan dyker upp några nya följeslagare till denna gud så växer hans karisma till sig.

keep on rockin´in the free world
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
det jag menar med gudar är inte varelser med väldiga krafter utan snarare varelser som är skiljda från denna värld, de kan finnas som avatarer men det är mer så att de spelar schack om världen. t.ex. som de grekiska gudarna. dvs att man flyttar en hjälte från en sida av en värld till en annan. Men gudar är som alla andra de har känslor, med mera. Dessutom så kan gudar döda varandra. Anser jag. Detta kan man väl säga är det som jag utgår ifrån när jag ska skapa min deitykampanj.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
det jag menar med gudar är inte varelser med väldiga krafter utan snarare varelser som är skiljda från denna värld, de kan finnas som avatarer men det är mer så att de spelar schack om världen. t.ex. som de grekiska gudarna. dvs att man flyttar en hjälte från en sida av en värld till en annan. Men gudar är som alla andra de har känslor, med mera. Dessutom så kan gudar döda varandra. Anser jag. Detta kan man väl säga är det som jag utgår ifrån när jag ska skapa min deitykampanj.
 
Top