Nekromanti The Power of the Dark Side (Spoiler mina spelare)

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Jag planerar en Kampanj i Star Wars d20, där samtliga spelarna ska vara medlemmar i Jediordern.
En Vapenmästare som bär på tidigare misslyckanden, en Consular som strävar efter att utbilda sin Padawan
till en god och from Jediriddare, samt en Pilot (Jedi Ace).

Dessa ska skickas ut på ett uppdrag för att skydda en Senator som hotats till livet men är viktig för ordern.
Sedan kommer de dras in i en härva av urgamla Sithlords och antika Holocrons.

Nu undrar jag:

* Hur jag ska spela på karaktärernas personligheter för att ta fram tvekan i eventuella konfrontationer med den Mörka Sidan?
* Hur ska jag få fram de vredesutbrott som Vapenmästaren har undertryckt under lång tid?
* Hur ska jag fresta den unge Padawanlärlingen med den mörka sidans kraft?
* Och hur ska jag tvinga fram mästarens drastiska reaktioner samband med desperationen att lyckas med den här studenten,
och äntligen få känna sig som en av de stora mästarna?

Om någon har några ideer eller erfarenheter av samma sak, så är jag tacksam.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
The Dark Side Sourcebook

Om du inte har den så skaffa The Dark Side Sourcebook. Där finns läbbans många tips på exakt de frågor som du ställer.

Över huvud taget, The Dark Side Sourcebook är förmodligen den bästa modulen till SWd20. Dess enda nackdel är att den inte kom till SWd6. :gremgrin:
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Re: The Dark Side Sourcebook

Får se om man kan inhandla den när man kommer till huvudstaden till helgen.
Jag känner dock inte till någon ordentlig rollspelsbutik i Stockholm, så tips där vore också tacksamt.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Jag skulle antingen skrota systemtankar på den biten och köra med viskningar, små lappar och andra spelledartekniska lösningar. Alternativt så skulle jag bygga någon form av Penndragon inspererat system för att lösa den dynamiken... Båda bitarna har jag haft bra erfarenhet av tidigare och tycker nog är rätt jämnbra på att nå de effekter du efterfrågar.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: The Power of the Dark Side Sourcebook

Jag skulle antingen skrota systemtankar på den biten och köra med viskningar, små lappar och andra spelledartekniska lösningar.
Sådana spelledartekniska lösningar - plus en hel del stårymässiga lösningar - finns i Dark Side Sourcebook, särskilt anpassade för ämnet ifrågan. Det var därför jag rekommenderade den, inte för alla Sith Prestige Classes och Sith Alchemy Feats.
 
Top