Nekromanti The One Ring [Nyheter]

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,211
Gencon Collection
Två äventyr i tryckt format som annars bara kommer bli tillgängliga i pdf, + nytt index för grundreglerna. Verkar vara begränsad tryckning inför Gencon så passa på om du vill ha ett ex själv utan att behöva åka dit.Cubicle7 shop

Specialtärnigar för TOR Cubicle7 shop

Tales from Wilderland är även på gång Cubicle7 shop
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,211
Tales From Wilderland är nu släppt.

Måste säga att det är en väldigt trevlig samling äventyr med god variation på teman(det blir väldigt mycket vildmarksäventyrande dock). Faktiskt tycker jag de är, till skillnad från typ nästan alla äventyr jag läst, roliga att läsa (har dock bara kommit igenom tre st än) och de dryper av Tolkien-känsla.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
Jag har inte hunnit läsa mer än inledningen, men jag tycker att det ser bra ut på många sätt. Inte minst gillar jag att man kan spela det som en kampanj eller bara plocka russinen ur kakan om man föredrar det.

Och sedan är det ju så otroligt snyggt gjort. Jag köpte aldrig Peter Jacksons filmer på ett visuellt plan; mitt inre Midgård har alltid varit mer järnålder - och jag tycker att Cubicle7 har träffat mitt i prick på det planet. Mycket högt "produktionsvärde" som jag förstår att man ska kalla det.

Däremot tycker jag att några av äventyren verkar vara rälsade på ett ganska osubtilt sätt (bara ett intryck från bläddring), och med tanke på att äventyret i grundboken var gjort på det sättet så ... det oroar mig lite, för jag undrar hur kul det blir i längden att spela korta, enkla, rälsade äventyr (även om de har hög Tolkeinfaktor).

Jag kommer nog inte hinna läsa Tales på ett bra tag, så jag kommer läsa en eventuell fördjupad rapport med nöje.
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Korrekt uppfattat. Otroligt rälsat mestadels av tiden. Potentialen finns dock, och jag har märkt efter att ha varit LM för tre av dem, att för maximal upplevelse behövs det nog en hel del modifiering.

Fast det är ju min smak och åsikt, och jag älskar öppna kampanjer och improviserande.
 
Top