NYHET The One Ring 2nd på Kickstarter

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Ni som följer detaljerna, kommer det att vara loggor på kartorna? FL har ju inte ett fläckfritt förflutet och även om det inte var någon logga på Shire-kartan var den ju inte heller helt klar.
Inget som framgår.

Vilka tidigare exempel tänker du på, tror inte har koll där?
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,408
Location
Maastricht
Ni som följer detaljerna, kommer det att vara loggor på kartorna? FL har ju inte ett fläckfritt förflutet och även om det inte var någon logga på Shire-kartan var den ju inte heller helt klar.
Det hoppas jag verkligen inte!
Snacka om att förstöra en karta genom att trycka en logga på den.
@TomasFriaLigan kanske kan svara på den frågan? Och stort grattis till en fantastiskt lyckad Kickstarter f.ö! :D
 
Last edited:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,456
Location
Stockholm
Nu är det nästa morgon och Kickstartern är uppe på 5 288 430 SEK.

Stretch goals är upplåsta, plundrade och spenderade ... eller nått sånt. Då kommer min önskan:

Inga fler stretch goals! Eller i alla fall inte såna som gör det till en plåga för Fria Ligan att uppfylla hela Kickstartern.

Kanske en okonventionell önskan, egentligen vill man väl bara ha mer, men jag är nöjd som det är.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,408
Location
Maastricht
Nu är det nästa morgon och Kickstartern är uppe på 5 288 430 SEK.

Stretch goals är upplåsta, plundrade och spenderade ... eller nått sånt. Då kommer min önskan:

Inga fler stretch goals! Eller i alla fall inte såna som gör det till en plåga för Fria Ligan att uppfylla hela Kickstartern.

Kanske en okonventionell önskan, egentligen vill man väl bara ha mer, men jag är nöjd som det är.
Schhh Magnus, schhhh!
Vi vill ha mer, mycket mer! ;)
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,408
Location
Maastricht
...med leverans tidigast 2027. :rolleyes:
Jag tror de har planerat för detta skulle kunna ske, så det tror jag inte. Jag vill se mer moduler, det är inte sådant som kommer försena saker. De har säkert redan saker nära till färdigproducerade.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Decipher-spelet har jag ingen koll och har inte hört om någon som spelat det. Settingen tycks vara likartad till ToR, d.v.s. utspelas sent i tredje åldern innan Ringens krig.
Dechipher-versionen är mer trad än ToR. Systemet är dock väl fungerande och bra anpassat till settingen tycker jag.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,901
Location
Nordnordost
Dechipher-versionen är mer trad än ToR. Systemet är dock väl fungerande och bra anpassat till settingen tycker jag.
Jag gillar Deciphers version. Det led av en errata som är lika tjock som regelboken, men det är riktigt mysigt i övrigt. Magisystemet kändes magiskt på något vis.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,408
Location
Maastricht
Jag gillar Deciphers version. Det led av en errata som är lika tjock som regelboken, men det är riktigt mysigt i övrigt. Magisystemet kändes magiskt på något vis.
Kartboxarna de släppte hade ursnygga kartor! I övrigt inte mycket att hänga i granen vad jag minns.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
Nu är det nästa morgon och Kickstartern är uppe på 5 288 430 SEK.

Stretch goals är upplåsta, plundrade och spenderade ... eller nått sånt. Då kommer min önskan:

Inga fler stretch goals! Eller i alla fall inte såna som gör det till en plåga för Fria Ligan att uppfylla hela Kickstartern.

Kanske en okonventionell önskan, egentligen vill man väl bara ha mer, men jag är nöjd som det är.
Jag håller med, ge ut spelet i tid. Jag är så jävla trött på att vänta på mitt spel för att det skall tryckas några jävla spelkort som jag ändå inte använder
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Svavelvinterkartan peppade jag stenhårt på, men besvikelsen blev total. :-(
Ja, titta. Var tvungen att kolla mitt kartpaket men det stämmer ju. Men en översyn av ett tiotal kartor till Symbaroum, Svärdets sång och Hindenburg visar att det inte hänt igen. Så någon slags ungdomssynd :) . Däremot fanns det en streckkod på två av dem (också äldre, till Oktoberlandet och en till Symbaroum som gamla Järnringen är skyldig till).
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Jag håller med, ge ut spelet i tid. Jag är så jävla trött på att vänta på mitt spel för att det skall tryckas några jävla spelkort som jag ändå inte använder
Jag är på den linjen också. Bra med några textexpansioner och lite småfluff till grundboken (som väl var planerat ändå). Stance och items cards can jag vara utan. Jag skulle dock bli förvånad om de inte slänger in något mer.

För egen del hoppas jag mest på att de inte använder den extremt luftiga layouten och tjocka papper som gått igen i Hindenburg och Alien. Den är snyggt och lättläst men jag sliper helst böcker som är 40% tjockare än vad de behöver vara. Demo-uppslaget på kampanjsidan ser... ok ut.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Jag känner mig som Gollum varenda gång det pratas om stretch goals. Ena stunden så tycker jag det är bra att de fokuserar på det som redan är lovat och gör det bra och andra stunden så hade det varit kul med ett gäng stretch goals till att se fram emot.

Just i detta fall så har de ju pratat om att de redan jobbar på fler saker till TOR än det som syns i Kickstartern. Är väl mer troligt att Moria släpps i en egen kickstarter eller helt utan KS senare men finns ju material de redan jobbar på vilket kanske skulle kunna läggas till utan att orsaka mer förseningar osv. Spel som har mycket förmågor och sånt har jag alltid tyckt det varit smidigt om de finns på kort som i tex Symbaroum.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,456
Location
Stockholm
Är väl mer troligt att Moria släpps i en egen kickstarter eller helt utan KS senare
Ja att kasta in Moria nu är inte försvarbart, för det bör vara lika stort intresse för den modulen som för grundreglerna.

I fall fall jag skulle kicka en Moria-bok även om jag inte spelade ToR.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,546
Location
Fallen Umber
För egen del hoppas jag mest på att de inte använder den extremt luftiga layouten och tjocka papper som gått igen i Hindenburg och Alien
Det är ju inte alls samma papper i Hindenburg och Alien, dock. Alienboken är typ dubbelt så tjock som Hindenburg (i antal sidor). Jag tycker heller inte den layouten är onödigt luftig utan bara lättläst. Hellre det än Neotech Edge, som har snygg layout men där texten definitivt borde varit ett par punkter större.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Jag ser gärna lite fler stretch-goals som fläskar ut med fler kapitel och bilder till böckerna, sånt som antagligen redan jobbas på i någon form men kanske annars får vänta till senare produkter.

Jag tror och hoppas att de lärt sig av tidigare misstag att lova för högtflygande saker. Är inte särskilt förtjust i stretch-goals som lovar nya produkter som kräver sina egna kickstarters heller. Fler add-ons blir också jobbigt när priset redan hamnar runt tusenlappen om man vill ha allt.
 
Last edited:
Top