Nekromanti The new world

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Har någon här spelat/spellett Rpprs D&D4 kampanj the new world? Funderar på att ge mig i kast med den själv i och för sig till Fantasy! Men innan jag ger mig i kast med det tänkte jag höra mig för om lite omdömen do:s & don't:s typ, så fire away :gremsmile:

För er som undrar vad det är googla role playing public radio, the new world :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Den är riktigt, riktigt grym :gremlaugh: Jag körde den upp till krigsboken med en grupp och kampanjen är löjligt bra. Hela uppläget med kolonin och alla sätt den kan utvecklas på är en grym motivator till resten av äventyrandet.

Har du lyssnat på actual play kampanjen? Den är väldigt bra och hjälpte mig mycket när jag började köra kampanjen själv.
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
God45 said:
...Hela uppläget med kolonin och alla sätt den kan utvecklas på är en grym motivator till resten av äventyrandet.
Det är just det som fick mig intresserad av den :gremsmile:

Har du lyssnat på actual play kampanjen? Den är väldigt bra och hjälpte mig mycket när jag började köra kampanjen själv.
Det är så jag tar mig igenom dagarna :gremtongue: har dock bara tagit mig igenom 7 (tror jag) sessioner än så länge.

Jag har funderat på om det skulle funka att köra kampanjen med lite skräck-tema eller om det blir för mycket? Alltså inte över hela kampanjen utan exempelvis när det blir tal om dungeon-röj och/eller när de stöter på de där necro-infödingarna. Har alldeles för mycket idéer efter att ha myst mig igenom deras world of darkness & CoC kampanjer & one shots :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Jag skulle säga att skräckgrejer skulle passa in väldigt, väldigt bra :gremsmile: Necro indianerna, "grandfather" och Goblin hulken bör fungera jättebra för skräckgrejer. Goblin hulken har en odöd delfin fastspikad vid en vägg, dra det lite längre bara....

Senare kommer hoten mot kolonin och hela världen och många av de kan man lätt dra åt det Lovecraftianska hållet :gremsmile:
 
Top