PROMOTION The Loreweaver's Cauldron - Ett ai-drivet dnd äventyr med strikta regler och svenska kampanjer

rostad

Veteran
Hejsan! Jag har jobbat på ett spel ett tag. Det heter The Loreweavers Cauldron! Jag fick för mycket tid när jag slutade på mitt jobb vid sommarens start.
Det är ett webb-baserat dnd 5e spel med en hårt regelverk. Det är helt gratis och körs med kinesiska modeller som bla qwen 3.8 och deepseek.

Det finns inventory, spell slots, xp, hit points, dice rolls, advantage, intitaiv etc och allt du som spelare gör är att skriva och kasta tärningar i chatten.
Trots att jag byggt spelet med stöd för svensk kampanj så rekommenderar jag att testa en på enegelska för spelet har stöd för text-to-speech med extremt fina storyteller röster.

Det som skiljer detta från alla ändra är "facts" där DMs ord är den absolut sanningen som inte kan rubbas.
Facts rankas hela tiden vid varje tur hur relevanta dessa är för storyn osv - och med komplex pre-prompt injection håller spelet ihop flera story arcs, npcs, relationer, löfte, platser mm. Det fungerar riktigt bra!

Kolla in spelet här: https://dnd.rostad.cc
Lite screenshots från min rymd-opera kampanj.

om det inte framgår så är spelet byggt med en hel del ai-assistans och kärnmekaniken i spelet drivs av en väldigt kapbel llm.

1786122317252.png1786122140995.png1786122264045.png1786122203670.png

Back