Nekromanti The horrible story of - Diamantäpplet

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Hej, jag har länge sett att det har funnits ett äventyr, det såkallade diamantäpplet på Eons releaseplan.
I själva verket har den funnits där riktigt länge, kommer den äns att komma ut och är det nån som kan ge mig lite "tjing" på vad den kommer att innehålla.
Men jag är tveksam till att boken äns kommer ut då den säkerligen har funnits där i mer en ett år villket är jävligt långt för en bok på 30 sidor..
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
A story we hope to hear more of in the future

Hej, jag har länge sett att det har funnits ett äventyr, det såkallade diamantäpplet på Eons releaseplan.
I själva verket har den funnits där riktigt länge, kommer den äns att komma ut och är det nån som kan ge mig lite "tjing" på vad den kommer att innehålla.
Men jag är tveksam till att boken äns kommer ut då den säkerligen har funnits där i mer en ett år villket är jävligt långt för en bok på 30 sidor..
Boken är preliminärt tippad på 32 sidor för att vara mer exakt :gremwink:
Faktum är att äventyret är i princip färdigskrivet (jag har bland annat ett utksrivet ex liggandes hemma hos mig :gremgrin:). Dock så kan jag inte med säkerhet sägas att det någonsin kommer att gå i tryck. Jag hoppas dock verkligen att det kommer att tryckas, för det verkade helt klart helmysigt då jag checkade igenom det (ämnar dessutom speltesta det inom kort) och det blev knappast sämre av att det var den första fristående delen i en längre äventyrssvit...
Det hela beror dock i slutändan på hur neogames och Dan Johansson (som jag vill minnas var den som skrivit det) ställer sig till det hela dvs. om neogames anser det lönsamt och kvalitémässigt bra nog att ge ut samt om Dan Johansson verkligen kan tänka sig att skriva hela sviten av äventyr. Frågan borde riktas till dem således!


Ljusetsriddare - som tycker att det ociviliserade Västmark med dess ruggiga träsk är som klippt och skuret för en schysst äventyrssetting
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Re: A story we hope to hear more of in the future

Dan Johansson verkligen kan tänka sig att skriva hela sviten av äventyr. Frågan borde riktas till dem således!
Vart finns dom då? Ränner de inte här kring de med?^^
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Well som Ljusetsriddare redan sagt så är äventyret färdigskrivet och det skall kommas att ges ut. Troligtvis fram emot Jul. Det är dock en hel del saker att syssla med här på Neo och äventyret är inte av högsta prioritet.

Men det kommer inte att slopas.
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Re: A story we hope to hear more of in the future

Vart finns dom då? Ränner de inte här kring de med?^^
Dan var det minnsan ett tag sedan jag såg till här förhoppningsvis når du honom dock på denna adressen: dan@lovanger.com
Vad gäller herrarna på neogames är väl Petter Nallo troligast att vara den som faktiskt svarar (han är ju Blasphemy här på forumet som bekant). OM han nu har någon röst att prata med dvs... :gremgrin:

Ljusetsriddare - som har laddat upp men en bunta heltokiga Nallo citat inför nästa kommande modul...
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Re: A story we hope to hear more of in the future

Dan hänger mest på vår spelförenings sida www.stank.nu nuförtiden, där kan du garanterat få tag på honom.

Vad gäller äventyret så speltestade vi det för flera år sen, även om jag tror att han ändrat en del på det sedan dess. Som det lät på honom då iaf var han väldigt sugen på att skriva hela serien. Tror han tycker det var roligare att skriva äventyr än kampanjböcker.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Citat (OT som fan)

Ett citat i söndags under en kampanj i Stjärnornas Krig från Äventyrsspel och West End:

Jediriddaren Cassidy (Anders) till Darth Vader: Du må vara Lukes far men jag är DIN farsa så passa dig..
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,203
Location
Göteborg
Om inte neo anser det som värt att trycka och ge ut, så kan dom väll lägga ut det på hemsidan.

Det är värt att trycka och ge ut, men det tar sin tid...
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Ähh, det är en allmän hemlighet att Neogames är sega på att ge ut grejor, men den som väntar på något gott.




Silvervarg ska bli ett skuggfolk när han bli stor.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: A story we hope to hear more of in the future

"Ljusetsriddare - som tycker att det ociviliserade Västmark med dess ruggiga träsk är som klippt och skuret för en schysst äventyrssetting"

Eventuellt ska äventyret även innehålla saker ifrån min numera avsomnade Rampor-sida. Nu har jag inte läst äventyret så jag vet inte om det faktiskt kom med. Men om du skickar ett pm så kanske det går att utröna.
 
Top