Nekromanti The Greatest Hits

Azk3r

Veteran
Joined
26 May 2003
Messages
75
Location
Jönköping
Jag har en känsla av att nya användare (jag räknar mig som en hyfsat ny användare) har missat mycket vättigt som skrivits under åren.
Skulle det vara omöjligt att starta en ny klistrad och låst tråd i varje forum med länkar i, till intressanta trådar?
Alltså, jag efterlyser är en tråd fylld med länkar till bra trådar i det aktuella forumet. Under varje länk kan det även stå några rader om vad den tråden handlar om.
Eller är det helt enkelt för mycket jobb med att rota framm de "gamla goa"?
Jo jag vet, det går att använda söööööööööööööööööök. Men för det första tror jag inte nya användare tänker "hmmm det här forumet har varigt uppe ett tag, så det finns nog en hel drös med bra trådar *klickar på sök*" Sen är det inte så lätt att veta vad man ska söka efter. Va heter de läsvärda trådarna? Det är ju så mycket att gå igenom... Ni fattar galoppen.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
FAQerna för varje forum

Det finns ett gäng favorittrådar i FAQerna för varje forum. Det är inte särskilt omfattande än och jag tror att Arvidos skulle uppskatta ifall ni skickade era favorittrådar till honom så att han kan lägga till dem.

Sticky trådar med favorittrådar känns dumt. Då är det bättre att dumpa dem i FAQen och sen får folk lära sig att läsa dem. :gremsmile:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
FAQ

Det är därför som det finns en FAQ på de flesta forumen. Där finns också länkar till en del intressanta trådar.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Det finns ju folk, till exempel den där odågan Dimfrost, som är sjukligt förtjusta i att hänsiva till sina gamla inlägg (och undantagsvis även andras inlägg). På så sätt sprids lite kunskap om gamla fina inlägg till nya forumiter.


/Dimfrost :tekopp:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: FAQerna för varje forum

Det finns ett gäng favorittrådar i FAQerna för varje forum.
Kan du slänga över en länk till FAQen på DnD/d20-forumet? :gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Jag håller med Dimfrost.. Det brukar dyka upp lite länkar till äldre trådar.. Läs dem gärna..

Jag hade ett inlägg där jag listade alla mina trådar som jag sparat ner på datorn och som jag läser någorlunda regelbundet.. Om Arvidos kunde ta tummen ur arslet (han är länkansvarigt) så kanske någon av de trådarna kan komma in i FAQ:en..? :gremsmile:

Vitulv nämnde i ett inlägg några trådar som han tyckte var rätt bra och tja... jag är böjd att hålla med honom.. *host* *host* *blygsamhet* :gremwink: Han glömde dock en tråd..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som även rekommenderar den här tråden som kan beskrivas som stafettskrivande världsskaperi
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Nej, av flera anledningar...

Den första är att det helt enkelt inte finns någon FAQ än, men det kanske borde ordnas snart? Den andra anledningen är att jag inte tillhör den tappra skara som skulle kunna fixa fram det. Sparka på chrull eller Arvidos så ska det nog bli fixat snart ska du se...
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Nej, av flera anledningar...

Jag vet att det inte finns, tänkte mest pika dig eftersom du skrev att det fanns FAQ till alla forum. :gremsmile:

Jag kanske ska sparka lite på chrull nu, han lovade fixa en FAQ efter att han flyttat och döpt om DnD-forumet...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Re: Nej, av flera anledningar...

"Jag vet att det inte finns, tänkte mest pika dig eftersom du skrev att det fanns FAQ till alla forum. :gremsmile:"

Aha! Pika på du bara. Jag glömde ett "nästan" och det lär jag väl få lida för... :gremwink:

"Jag kanske ska sparka lite på chrull nu, han lovade fixa en FAQ efter att han flyttat och döpt om DnD-forumet..."

Jag kan heja på... Annars kan ju du skriva ett förslag till en FAQ för att avlasta lite arbeta från våran fina redaktions spröda axlar... :gremwink: Jag kan tänka mig att hjälpa till lite smått på ett par hörn också.
 
Top