Söker spelgrupp The Great Pendragon Campaign

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
210
Location
Malmö
Jag tänkte spelleda The Great Pendragon Campaign med en blandning av 5.2 och 6 utgåvan av reglerna. När den nya utgåvans regelbok släpps konverterar vi karaktärerna till 6e.

Plattformar: discord, roll20 och kanka.

Det finns (minst) två kompikationer: kampanjen är bisarrt lång, och jag har ont om ledig speltid. Jag har däremot spontant lediga kvällar. Därför tänkte jag mig ett upplägg utan fast speldag, där de som kan vara med vid ett visst tillfälle med kort varsel är med, och övriga får slumpa fram på tabeller vad deras riddare gjorde det året.

Kidsen skulle kalla det en West Marches-kampanj, men jag är äldre än så.

Jag är också intresserad av att plöja genom kampanjen. Därför kommer speltillfällena att fokusera på den övergripande kampanjen. Sådant som mest berör en enstaka karaktär eller två kommer att hanteras textbaserat via discord.

Karaktärer kommer att skapas textbaserat i discord, och börja med familjehistoria.


Grundinformation
Alla är
  • män
  • från Salisbury
  • av Cymrisk kultur, och
  • antingen kristna (brittiskt eller romerskt) eller hedningar. Det "normala" är brittiskt kristna.

Den som är intresserad, säg till. Jag lovar inget mer än att jag tänker försöka.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,054
Den som är intresserad, säg till. Jag lovar inget mer än att jag tänker försöka.
Jag är intresserad, men kan, som du, inte lova mer än att försöka. Har aldrig varit i närheten av Pendragon, men är nyfiken!
 

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
210
Location
Malmö
Jag glömde påpeka att man inte behöver kunna reglerna eller öht veta något om spelet för att vara med
 

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
210
Location
Malmö
Det finns plats för en spelare att hoppa in. Vi spelar nu med fast speltid söndagar kl 20:30-22:30.

Vi har spelat fem år, så det är 80 år kvar. )
 
Top