Nekromanti The Expanse (Ny serie på sy-fy)

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Någon som börjat titta på The Expanse än? https://www.youtube.com/results?search_query=the+expanse Första intryck?
Jag ligger ute på jobb så ska försöka hålla mig tills helgen innan jag installerar mig i soffan framför lite göttig rymd sci-fi. Peppad till tusen så kom inte å säg att det suger för då blir jag ledsen! (eller ja, om det suger så säg det jag kommer titta ändå)
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Jag läser fjärde boken just nu. Böckerna kan jag rekommendera, TV-serien har jag tyvärr bara sett en trailer till och den gav inte något jättebra intryck. Men hoppas jag har fel! Hoppas någon har mer insikt.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Sett första avsnittet.

I dagens tv-klimat räcker inte "good enough", och Expanse är inte bättre än så. Lite för töffiga skådisar, lite för låg budget.

Absolut inte C-liste-kvalitet; men inte så jag kommer titta vidare.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Trailern så OK ut.. men ännu bättre var den de gjorde reklam för innan, River med Stellan Skarsgård. :)
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
542
Location
Mörkmården (småland)
Syfy är inte jättebra på trailers och del ett kändes som om att den var beroende av del två som kommer visas dagen efter den officiella premiären. Så det går itne riktigt säga hur den verkar än — mycket exposition. Men klart bättre än Killjoys och Dark Matters-piloten. (DM tog sig sedan men början var lite trevande.)
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Sett första avsnittet nu (var väldigt trött när jag såg det dock). Var väl som vanligt i en pilot, flera grupper och karaktärer som introduceras på löpande band, men hittills har definitivt kulissen haft huvudrollen för min del, och det räcker faktiskt hela vägen här!
Kanske lite väl övertydligt och lökigt med övergången ifrån viktlöst tills de spänt fast sina magnet dojor och det slutar vara viktlöst (tidigare svävande hår är nu uppsatt och svävar ej längre). Men det köper jag ändå.
Den här serien kommer jag följa! Riktigt kul med välgjord space sci-fi! Jag har inte heller läst böckerna så har inga förbehåll!
 
Top