The Crow färdiginspelad och Red Sonja påbörjad

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,379
Location
Helsingborg
The Crow är en gammal favorit hos mig. Tvåan är till och med sevärd, men mer som en epilog medan TV-filmerna är definitionen av bajs. Bill Skarsgård spelar huvudrollen, vilket gör att jag faktiskt kan se fram emot filmen, för oavsett vad han är med i så levererar han.

Red Sonja har M.J. Basset i regissörsstolen, där hon tidigare har gjort Solomon Kane och regisserat några avsnitt av Ash vs Evil Dead och Altered Carbon. Inga förhoppningar på denna film, med en italiensk b-skådis i huvudrollen, men det gör nog bara att jag blir mer villig att vilja se filmen. Älskar b-filmer.


 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Alltså Bill Skarsgård är en bra skådespelare. Men jag förstår inte varför man ska göra en remake av The Crow - i stället för en uppföljare. Den gamla filmen handlar om hur Brandon Lee är. Det var det hans och Alex Proyas grej - ja visst James O Barrs serie är till grund - men den är faktiskt väldigt annorlunda till stämning.

Jag kommer se den nya filmen - och hoppas den är bra. Men det käns så jävla onödigt att göra en remake. Är säker på att Bill kommer leverera, för det gör han ju alltid, men jag kan inte tänka mig att varken filmen eller soundtracket blir en odödlig klassiker.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,868
Location
The Culture
Den viktigaste frågan är om Röda Sonja kommer ha på sig sin traditionella ringbrynjebikini, eller om hon kommer att vara klädd i rimliga kläder.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Alltså Bill Skarsgård är en bra skådespelare. Men jag förstår inte varför man ska göra en remake av The Crow - i stället för en uppföljare. Den gamla filmen handlar om hur Brandon Lee är. Det var det hans och Alex Proyas grej - ja visst James O Barrs serie är till grund - men den är faktiskt väldigt annorlunda till stämning.

Jag kommer se den nya filmen - och hoppas den är bra. Men det käns så jävla onödigt att göra en remake. Är säker på att Bill kommer leverera, för det gör han ju alltid, men jag kan inte tänka mig att varken filmen eller soundtracket blir en odödlig klassiker.
Menar du en ”lös” uppföljare som City of Angels med en ny spökhämnare eller att Eric ska stiga upp från graven igen?

The Crow är nog, tillsammans med Highlander, en av de absolut svåraste filmerna att göra till en filmserie. Som du säger känns originalet så förknippat med Brandon Lee att det känns olustigt att göra en remake, framförallt med tanke på hans tragiska bortgång. Och att göra en film om en ny hämnare tar ifrån det unika med Erics hämnd, det känns fattigt om det finns en massa jeppar som sminkar sig på samma sätt o.s.v.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,379
Location
Helsingborg
Alltså Bill Skarsgård är en bra skådespelare. Men jag förstår inte varför man ska göra en remake av The Crow - i stället för en uppföljare. Den gamla filmen handlar om hur Brandon Lee är.
Jag hade nog gärna sett den i formen av att händelser tenderar att upprepa sig och att man aldrig blir kvitt våld och hämnd. För estetiken i filmen, även om den är cool (som en sorts underground-Bladerunner), är lite daterad idag.

Det var det hans och Alex Proyas grej - ja visst James O Barrs serie är till grund - men den är faktiskt väldigt annorlunda till stämning.
Det var inte förrän jag läste serietidningen som jag insåg vilket geni regissören var som lyckades få till en sammanhängande film. Serien kändes mest som en massa drömsekvenser utan samband. Tecknade bilder tillsammans med filosoferande (emo)tankar. Jag fick verkligen tvinga mig igenom serietidningen. :D
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Vilket som! Båda!
Shelly med man och barn blir mördade och hon måste stiga upp från graven och hämnas.
Eller Sarah i vuxen ålder? Vet att hon är med i City of Angels men om vi låtsas att den filmen inte finns?

Som tidigare sagt, högar bara så svårt att se detta göras utan att det antingen blir en upprepning eller att det drar så långt ifrån originalet att det lika gärna skulle kunna vara sin egen grej?
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Den viktigaste frågan är om Röda Sonja kommer ha på sig sin traditionella ringbrynjebikini, eller om hon kommer att vara klädd i rimliga kläder.
Var inte orolig , the (insert word that starts with w and ends with e and rhymes with spoke) maffia ser nog till att allt vad ringbrynjebikini heter goes out the door 😘
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Röda Sonja känns inte sådär jätte intressant , kanske kommer slänga ett getöga på den men inget jag ser fram emot.

The crow är jag däremot intresserad av , jag älskade filmen i ungdomen så skall bli intressant att se vad dom kommer göra av nyversionen . Bill Skarsgård är en kompetent skådis , skall bli kul att se hur han gestaltar Eric Draven
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
Det jag minns mest av the Crow är att det var så jävla kallt i biosalongen
 
Top