PROMOTION The City of Gold 1 & 2 - A Solo Adventure site for Forbidden Lands

pellejones

Warrior
Jag har i många månader jobbat på ett Solo-äventyr i stil med Chose your own adventure (jag orkade verkligen inte arbeta på det... för det var asdrygt), för Forbidden Lands. Matt Kay som skrev soloreglerna kontaktade mig för evigheter sen och sa att jag borde släppa en sologrej till Forbidden Lands, så jag gjorde det till slut :D Den går ju att spela helt oberoende av regler om man vill, det är ju bara köra 50/50-principen (lyckades jag eller inte) med en tärning om man inte gillar reglerna. Sen behöver man ett orakel ibland och det är ju också bara binärt.

Gillar man Svärdets sång och gillar solo så är det ju ännu bättre :D

Legend speaks of a man that once ruled a city of gold. Feared by many, the man, and his cohort of five were studying the unknown realms of sorcery and demons, and as the nexus opened, their curiosity could not be tamed. Venturing through a nexus into the unknown worlds beyond, they returned with riches beyond this world, but they were also… transformed. As they were reunited with their home, the people were transformed with them. With the help of a powerful artifact, they forged a temple, a pathway to another realm. This temple would reflect the morning sun, opening a gate to their newfound world. It is said that only with the staff of Xigesh – the orb of the reptile, could you see the path to the city of gold. Shortly after its creation, the city fell into chaos. Horrible abominations and demons, ravaged the streets, killing men, women, and children alike. Today, nothing but the legend remains. Some say that the temple was hidden in the darkest forests of Ravenland, forgotten in time. Perhaps the time is yours to find the long-lost fabled city of gold and claim its riches.

The City of Gold is a 70 page solo adventure spread over two gamebooks, and can be run in any part of the world of the Forbidden Lands, Ravenland, the Bitter Reach or even the Bloodmarch. Due to the nature of this adventure, to avoid spoilers for you the player, the preview is very limited.

The City of Gold includes:
  • New adventure sites to explore with one of the lesser used kins of Forbidden Lands to interact with.
  • A classic "chose your own adventure"-book style of narrative with locations that have discoveries and events, made specifically for Solo play!
  • New monsters and artifacts.
  • New spells for any spellcaster to use.
  • An estimate of five or six one-hour sessions depending on your playstyle of course.
https://www.drivethrurpg.com/produc...-2--A-Solo-Adventure-site-for-Forbidden-Lands

Tisteln

Veteran
Låter spännande!
Jag har svärdets sång men aldrig kommit för att läsa eller spela det. Skulle dessa böcker kunna vara lämpliga för att få smaka lite på reglerna och världen efter en genomläsning av grundboken?

pellejones

Warrior
Låter spännande!
Jag har svärdets sång men aldrig kommit för att läsa eller spela det. Skulle dessa böcker kunna vara lämpliga för att få smaka lite på reglerna och världen efter en genomläsning av grundboken?
Det tror jag nog att det kan vara. Det är ganska fritt i äventyret, del 2 är ju lite klurigare men del 1 är väldigt fri att göra saker i.

Tisteln

Veteran
Det tror jag nog att det kan vara. Det är ganska fritt i äventyret, del 2 är ju lite klurigare men del 1 är väldigt fri att göra saker i.
Kul, blir en bra anledning till att försöka ta sig i kragen och läsa lite. :)

michael

geschtonkenflapped
Spännande! Precis innan semesterarna drog igång provade jag solorollspel för första gången som ett mellanspel mellan två vanliga spelomgångar i The Walking Dead för att utforska vad som hände några viktiga SLPer vars öde var okänt -- och har insett att solospelande är överraskande kul -- så när jag känner mig klar med mina nuvarande små kampanjer till TWD och Witcher (med Ironsworn-reglerna) så blir det här ett givet köp.