Nekromanti The bard's tale, något att ha?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Först börjar jag med en länk till spelet.
http://www.thebardstale.com/

Sen, är det någon som lirat det här?
Jag med min bardmani tyckte spelet verkade intressant, och huvudpersonen verkar döskön, men är det något annat än Neverwinter Nights i bardkläder och folk som är fula i mun? :gremsmile:

Är det värt de många slantarna man måste lägga på det?
Och vilken plattform ska man satsa på - PC eller PS2? (Har för mig det fanns till Spelstationen två, i vilket fall)
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Har bara spelat det på PS2.

Jag tycker absolut att Bard´s Tale var värt pengarna, men det är ett kort spel mätt i speltimmar och det följer verkligen standardmallen för ett hack´n slash-RPG-dataspel (om än med glimten i ögat). Du kan se det som en variant av Champions of Norrath eller PS2-versionen av Baldur´s Gate, minus en del speltimmar, plus en hel del humor. För ibland är det faktiskt riktigt kul. Åtminstone för rollspelare.

Gordeg
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
... eller PS2-versionen av Baldur´s Gate, ...
Jag antar häjdlöst att du inte menar BG: Dark Alliance som redan finns till PS2 mfl. För så som min vän som spelat båta säger så är det rätt likt. Han spelar viserligen Bards Tale på pc där man använder musen men i utförandet i alla fall.

Jag kanske orkar skaffa det nåndag så jag tror att det kan vara kul.

/Hartland - "Beer, beer, beer, didely, beer, beer, beer."
 

dibbe

Veteran
Joined
11 Apr 2001
Messages
76
Location
GBG
Sent svar, men i alla fall...

[ QUOTE ]
Och vilken plattform ska man satsa på - PC eller PS2?

[/ QUOTE ]

Jag har bara spelat det på PC, men det märks tydligt att gränssnittet är en snabb PC-fiering av konsol-gränssnittet. Så till den milda grad att man snabbt kan avgöra vilken knapp på tangentbordet som korresponderar mot vilken knapp på en handkontroll. Det har med andra ord inte alls tagits hänsyn till att tangentbord + mus är redskap som är rätt olika en handkontroll.
Om man, likt jag, stör sig på det så tror jag nog att man uppskattar PS2-versionen bättre.

När jag tänker efter så tycker jag att spelet på det hela taget känns mer konsol:igt... jag kan tyvärr inte riktigt motivera varför...
 
Top