Nekromanti The 47 Sith

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Så jag har fått ihop nog med spelare att spelleda min Black Gods of the Sith Star Wars kampanj. Och jag har nästan allting utskrivet och färdigt att köra... Men jag har den här storylinen som jag kallar The 47 Sith (Totes min egen ide och inte något jag stulit rakt av från semi-historiska händelser... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Forty-seven_r?nin ). Så jag behöver 47 Sith lärjungar vars mästare har blivit dödad av spelarkaraktärerna och som därför är ute efter hämnd. Jag vill gärna att de är åtminståne lite distinkta från varandra, kanske bara visuellt eller mekaniskt men kanske också på andra sätt.

Men det är jobbigt att skriva ihop 47 karaktärer på ett tema och faktiskt få dem att inte kännas för lika. Så jag tänkte använda er kreativitet för att hjälpa mig. Har du en ide för en cool, kul eller intressant Sith som jag kan kasta mot mina spelare. Snälla dela med dig av dina ideer i tråden :)
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Vad sägs om en kvinnlig Zeltron som använder båda sina naturliga förmågor som u är feromon-baserade och mind control för att få som hon vill. En Femme Fatale som inte drar sig för att slåss om så behövs. Fast naturligtvis mycket bättre om hon kan få någon annan att slåss för henne.
 

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
415
Location
Lund
En mänsklig människa med alldagligt utseende, egentligen inte ond, bara ganska lat och lättlurad.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Ulfgeir;n220293 said:
Vad sägs om en kvinnlig Zeltron som använder båda sina naturliga förmågor som u är feromon-baserade och mind control för att få som hon vill. En Femme Fatale som inte drar sig för att slåss om så behövs. Fast naturligtvis mycket bättre om hon kan få någon annan att slåss för henne.
Alltså, Star Wars är ju pulp. Men då jag bara har en manlig spelare och resten är kvinnor vill jag ha mindre sexistiska förslag tack.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Fjodor Pollett;n220363 said:
En mänsklig människa med alldagligt utseende, egentligen inte ond, bara ganska lat och lättlurad.
Det här är inte intressant eller kul och det är inte en intressant eller kul deconstruktion... Så tack men nej tack.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
En dubbel avfälling.

Twi'leken Agn var en vanlig sith-lärjunge som länge trodde på idealen. Men hon började tvivla när hon såg hjältemodiga jedi rädda sina skadade vänner, när hennes skadade sith-kumpaner lämnades att dö. Under ett uppdrag där hon fick ett skott rakt i ansiktet i "friendly fire" försvann hon när ingen hjälpte henne och hon sökte sig till jediordern. Hon började tro på deras ideal och levde med dem ett antal år.

Efter många om och men blev hon utvald att försöka gå undercover som Sith och spionera. Hon tog en ny identitet och anslöt sig som en av de 47 under deras mästare. Hon var i början livrädd för att bli upptäckt, men då många år gått sedan hon lämnade ordern blev hon inte avslöjad och ingen kände igen henne.

Men vad ingen, inte minst hon själv, räknat med var att hon skulle bli fascinerad av läromästaren för de 47 och bli förförd av hans tal och lärosatser. Hon föll till den mörka sidan och lämnade i hemlighet sin hemliga jediidentitet. Nu är hon Agn den enögda, sann sith och med mycket insiderinformation om jediorderns hemligheter.

Hon slåss med en bakvänd ljussabel och är mycket förtjust i att använda kraften för att skapa distraktioner - kasta sten, knuffa eller svepa undan mattor.
 

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
415
Location
Lund
God45;n220373 said:
Det här är inte intressant eller kul och det är inte en intressant eller kul deconstruktion... Så tack men nej tack.
Min tanke var att enda sättet att sticka ut och vara annorlunda i en samling aparta särlingar (kul och intressanta dekonstruktioner, exempelvis) är att vara alldeles normal. Jag skulle ha väntat lite tills fler beskrivningar kommit in.
 

Doomhamster

Swordsman
Joined
4 Feb 2011
Messages
480
Location
Linköping
Nån som är där av politiska skäl. Antingen privata såna (hen gillar inte republiken) eller sithiska såna (hens familj står i skuld till mästaren, alternativt har dragit i trådar för att deras telning ska få chansen att ta över efter nån mäktig). I vilket fall som helst är hen inte direkt övertygad sith.

Nån som egentligen är rätt kass på att använda Kraften, men framgångsrikt använt intriger och terrortaktik för att hålla sig vid liv i sithhierarkin trots detta. Kanske har hen blåst mästaren också?

Nån som verkligen förkroppsligar den råa, destruktiva kraften hos den sanne sithkrigaren - men eftersom det rör sig om kraftanvändare behöver hen inte nödvändigtvis vara stor och krallig.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
En karaktär som inte blev lurad/förförd till mörkret, utan valde att vara Sith för det är det "politiskt intelligenta" att vara. Republiken har misslyckats, kommer alltid att misslyckas, och ett svagt styre leder till kaos. Inte pseudo-fascist och inte heller naiv, utan anser sig själv helt enkelt vara en realist.

Problemet ligger snarare i arrogansen (hen anser sig veta bättre än alla republikanska tänkare och filosofer) och detta yttrar sig i mycket kraftanvändande som har med nedbrytandet av fienders tankar och sinnen. Har förmodligen större ambitioner än att "bara" vara en soldat, utan söker även en politisk karriär, högst troligt inte bara för sig själv, utan även för sin nära familj. Således är hen ingen expert i strid, men förlitar sig gärna på en lagom stor mängd stormtrupper för understöd.
 
Top