Nekromanti Thalaskiska stridkonster

Boldtaar

Warrior
Tänkt skapa en tråd om Thalamurs stridkonster. Då det bara finns Thalaskisk dödsdans i vapenmäster. Så tänkt jag att det finns säkert mer än jag som har funderat lite på fler Thalaskiska stridkonster? Alla Thalamurs medborgare med sina akademiska utbildningar så bord det finns en och annan vapenmästare.

Har funderat lite på en unik för vapenmästare med hederssvärd där jag blandar lite från akademiträning, dödsdans och Manziiriskt klingmsteri.

Sedan funderar jag på skapa en för kavalleriet med kavalleribåge och ryttarglav.

Ska du bara blanda tekniker och moment från de olika stridskonsterna eller tänker du blanda rent historiskt att de faktiskt i Mundana har influenser av varandra.

Jag tror inte att så stängt land som Thalamur skulle tillåta sig ha ett sådant stort utbyte med Cirfalier och deras demoner att de skulle påverka deras sätt att strida på. Annat att det kan vara smart att ha vakter på västra gränsen och de lärde sig något i senaste kriget.

Däremot en stridskonst som borde finnas och olika varianter av den i Thalamur är ju Ärkemagikerns stridskonst.

Tänkte lite bådeoch.

Tänkt mig nog mera att Cirfalier har vissa kulturella likheter och att dom har på verkat Coloniska imperie uppkomst och där med Thalamur.

Vet inte så noga historien med Coloniska imperiet men Thalamur existerade väl redan när Cirfalierna utökade sitt rike med Caserion?

Borde inte Cirfalisk fäktteknink i sådana fall vara mera lämpad med tanke på att Manziir klingmästeri är en sådan speciell stridskont och har sin uppkomst i en enskild familj och inte hela samväldet.

Hej!

Om jag skulle göra något motsvarande så skulle jag ta fasta på att en vapenmästare troligen har använt ett thalsvärd innan han fick sitt hederssvärd. Således borde det ingå som moment. I övrigt så skulle jag använda mig av akademiträning och inte blanda in dödsdans eller klingmästeri. Detta gäller i alla fall standard vapenmästaren. Sedan kan självklart någon familj ha sin egen variant, men då med kanske en till två extra tekniker som mest.

Betänk att Hargan har bara akademiträning (om jag inte minns fel) och det borde ju kunna fungera som riktmärke för de thalaskiska vapenmästarna tjänstgörande inom armen.

Keep it simple...

//D

Back