Nekromanti Thalaskiska krigare

PalMer

Warrior
Fick lite inspiration av inlägget nedan och gjorde tre thalaskiska krigare, svärdsman, armborstskytt och kavalleri. Vet inte om jag fått till dem riktigt rätt, kom gärna med synpunkter.
Jag har gjort 20 st krigare nu, någon som har förslag på intressanta/användbara krigare att göra på likande sätt? Bilden blir naturligtvis begränsande men jag har omkring 100 st och de går alltid att retuchera lite.

Risa och rosa, allt för att det ska bli bättre!

/PalMer

MongoMan

Swordsman
Snyggt! Gillar bilderna från Medieval Total War.
Dock känns det som att de är mer utrustade än tränade,
till exempel har svärdsmannen 9 i färdigheterna men plåtharnesk och nitläderrustning.
Han kan väl knappt röra sig.

lijat

Swordsman
Hur är det tänkt att dom ska se ut.
Ska all text vara på kortet eller ska de vara på nogot annat sätt.

Lijat - tror att OpenOffice korumperade filen.

ps. disribuera gärna bilderna i något forman som ser lika ut över allt enklast blir nog pdf

Madon

Warrior
Det reagerade jag med på

Jag fick det generella uttrycket att de hade lite väl mycket skydd.. .
Kanske inte mot färdigheterna, utan överlag.
Jag kollade inte så noga, får kolla på de bättre sen och kanske skriva några rader.

PalMer

Warrior
Word till Pdf

Ja det hade nog varit bra med ett standarformat, tyvär är mina datorkunskaper begränsade i det avseendet. Hur gör jag för att ett word 2003 dokument skall bli ett pdf dokument?

/PalMer

lijat

Swordsman
Re: Word till Pdf

Hur gör jag för att ett word 2003 dokument skall bli ett pdf dokument?
Jag brukar använda programet adobe acrobat (inte acrobat reader) om du har det instalerat så får du en knapp i word som heter skapa pdf eller liknande.

Lijat - hoppas att du kan fixa programmet.

marcuslinder

Veteran
Re: De förtappades förband

Hej!

Råkade bara se titeln på det här inlägget och kom att tänka på en gammal skapelse jag använde under en kampanj i Thalamur för exakt två år sedan.

Specialtrupperna, en del av Rakhori, kallades de förtappades förband och utförde ofta uppdrag i grupper om fyra.

Inte särskillt low-fantasy alls, men så länge det inte är vad man är ute efter så gav de mycket nöje.

Lite info om dem hamnade nyligen på min spelgrupps egna databas på nätet, Banken.

Varning för SPOILERS av massa neogames material om ni surfar omkring hur som helst på den banken då vi t.ex. har spelat - och därför också kommenterat - alla de officiella äventyret.

Adressen till De förtappades förband på Banken är:
http://filosofica.net/rollspel/banken/index.php?page=DeF%F6rtappadesF%F6rband

Exakta värden har jag vidhållit för att behålla stämningen kring dem för mina spelare.