Nekromanti Thalamur och Drakväktare till tryck

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Så har då äntligen Thalamur nått fram till tryckpressen. Igår natt skickades allt iväg, och nu inatt gick nytrycket av drakväktaren iväg till sitt tryckeri.
Allt kommer ligga färdigt i butik och webshop till den 24:e Februari.
Nästa modul att bita tag i blir Krigsherren, som förhoppningsvis inte ska dröja längre än en månad efter Thalamur.
Men hur ser det ut efter detta? Vad är mest önskat att se släppt?
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Vill du gifta dig med mig... Jag menar, bra jobbat! Är väldigt nyfiken på Thalamur.

Personligen ser jag nog - förutom den nämnda "Krigsherren" - mest fram emot "Schamaner och drömvandrare" (gärna under ett annat namn...), men lär nog köpa det mesta som kommer ut.
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Nice fan!

Inte för att jag har så mycket intresse i landet Thalamur (inte i min nuvarande kampanj iaf), men jag kan nog bli intresserad efter att ha läst modulen. Köpa den ska jag i varje fall!

Förutom Krigsherren så ligger Demonmodulen och Schamanmodulen högt upp på min önskelista. Vilddjur och Bestialiska folk vore trevligt också (mer troll och mer vanliga djür)!. Och kanske Jargien (lite sugen på att spela där efter att ha sett tv-serien Rome (jag vet, Jargien är inte Rom, men det finns en del likheter)). Misslor vill jag också ha!

Uhm, kort sagt, allt som ligger på releaseplanen, NU! :gremlaugh:

EDIT: Och Västlanden! NU!

//Boboliwsy - hungrig och sugen
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Spelledarskärm, Demoner & demonologi, Vilddjur & bruksdjur, Bestialiska folk, Misslor, samt den nya modulen om Alver.

En ny magibok har även försts på tal på forumet ett antal gånger, men jag vet inte om det är bestämt att någon sådan skall komma. En sådan vore förstås också väldigt trevlig, även om den gamla duger fint.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
(Underbart)

Både Jargien och Bestialiska folk ser ut att bli mycket bra moduler. De står förmodligen högst upp på önskelistan i mitt fall.

Nya Alvboken... såklart.

Demoner & Demonologi vet jag faktiskt inte, jag är lite småskraj för den. För att... Well, om det blir dåligt så blir det så jävla dåligt. Om det visar sig vara standarfjatasy 1A, a'la Legender & Hemligheter, så blir jag lite bitchig.

Misslor.
Vilddjur & Bruksdjur.

Och högst upp på önskelistan, kom jag på nu, står förresten Västlanden. Av de små textgnuttar jag fått se kommer det att bli något alldeles extra. Fan alltså... Mums!

-Hjalle, nedräkningen har börjat.
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: Det börjar på A.

Jag ser faktiskt fram mot alla moduler. Fast mest ser jag nog fram mot Alver, Västlanden kan även få vara med på ett litet hörn. Som Hjalle säger så hoppas jag att Demoner modulen blir något extraodrinärt och inte bara vanlig standardfantasy. Annars så ska det bli intressant att se vad Neogames hittar på för att göra Eon till det där lilla extra.

- Jocke, har förhoppningar.
 

Praetori

Warrior
Joined
6 Sep 2004
Messages
252
Location
STHLM
Mer om drömmar och schamanism. Mer om demoner och dyl.
Sen bestialiska folk såklart. Å bruksdjur.
Det e sånt som behövs för att göra spelvärlden komplett.
En ny/förbättrad magibok (som gör större distinktion mellan olika kulturers magiker, och framförallt ser över de olika effekterna som finns, vissa aspekter är helt enkelt för bra och andra för dåliga). Eller kanske bara ett släpp med nya effekter och ritualer för att öka bredden.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Shamaner och Misslor... Först...

Om jag skulle ranka releaseplanen precis som jag ville (efter Thalamur och Krigarherrren släppen) så skulle det se ut såhär:

1. Shamaner och Drömvandrare
2. Misslor
3. Vilddjur och Bruksdjur
4. Bestialiska folk
5. Demoner & Demonologi
6. Jargiska Kejsardömmet

Sedan skulle jag ju gärna se att det kom ut rollformulär och spelledarskärm snart (jag vet, rollformulären står på april). Men dom är inte moduler så jag dissade att ha med dom! :gremwink:
Sedan den nya Alv-boken hade vart mycket intressant att se innom en kort framtid också... Men, jag klarar mig ganska bra med den gamla tycker jag just nu...

Dessutom hade jag ju gärna haft "Hämnarna" i butikerna, alltid kul att läsa berättelser som utspelar sig i Mundana... :gremwink:
 

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
1. SPELLEDARSKÄRM
2. VILDDJUR & BRUKSDJUR
3. SCHAMANER & DRÖMVANDRARE

Skulle väldigt gärna se att det fanns mer regler för olika typer av jakt och slakt vikt för djur mm. Ett plus hade också varit om man fick med mer om alkemi för helare med olika växter och droger.

Ser fram emot Jargiska kejsardömet men kommer klara mig med Consaber och Thalamur i min kommande kampanj. I början sedan vet man ju inte…
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Nu när du säger vikt...
Så kom jag bara o tänka på att det hade vart intressant och veta hur många dagsransoner mat man skulle kunna få ut ur djuret också... Om man lyckas flå det och ta tillvara på allt kött som är ätligt på det...
Alla djur e väl inte ätliga men då kan man ju skriva det istället... :gremsmile:

Tyckte att det passade bäst att svara vid ditt inlägg som var inlägget som tog upp vikt och sådant... :gremwink:
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Jargien! och Schamaner

Just det, modulen om Jagrien är den mest intressanta som jag ser det. En jätte som påverkar de flesta länder i centrala Mundana måste ju ha en egen modul!

Och schaman-modulen kommer också att bli intressant.
 

Avslagen_Cola

Warrior
Joined
14 Oct 2005
Messages
390
Location
Skokloster
Bra att du för en dialog med dina kunder!

Efter Krigsherren och spelledarskärmen så lääängtar jag efter Demonmodulen!!!
Sen behövs verkligen vilddjur, det underlättar att spela mera grisodlarnivå då, sen skulle en ny magimodul vara himmelriket! Det märks stor skillnad mellan de äldre och de nyare modulerna, Vandöda & Nekromanti håller klart bättre klass än Mystik och Magi.
Sen så köper jag ju alla moduler som kommer ut, oavsett om jag egentligen behöver dem eller inte, är något av en samlare :gremtongue:
 

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
Del två i Sylfens vrede hade ju varit roligt att se (Fortsättningen på Diamantäpplet).
Ser gärna fler nya äventyr, gärna stort, maffigt och hemska sådana. Tycker dom få som varit har varit lite tunna och för enkelspåriga.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Gött med Thalamur i modulväg - den passar nog in om man vill spela på spänningen mellan Thalamur och Consaber med omnejd, hoppas på det bästa.

Eftersom krigsherren är påväg så tänker jag inte säga den...
Jargien behöver en egen modul (och om jag har rätt så sitter CJS och skriver på den?).
Sedan vill jag ha vilddjur och bruksdjur ute i affärerna ganska tidigt också.
Demoner är jag intresserad på också, hur ser läget ut på den? Vem/vilka skall skriva på den? Är det bestämt?
Magibok tycker jag inte är så növändigt faktiskt, den kan vänta lite grann i förmån för andra moduler enligt mig - jag tycker att magin klarar sig bra som det är just nu.

Finns väl endel som skall skrivas i nuläget kan jag tro...
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Men hur ser det ut efter detta? Vad är mest önskat att se släppt?

SL Skärm skulle jag kunna tänka mig. Men själv väntar jag på Jargien.

/Honken
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Växla landsmoduler med andra moduler

Jag tycker att ni inte ska pressa ut alla "lands"böcker med en gång (thala, jargien och västlanden), utan snarare växla lite, så nu thala - krigsherren - demoner - jargien - ny magibok (om ni lägger till mycket nytt) - äventyr - västlanden.

Det vore också kul om ni kunde göra ett mer "kampanjäventyr", såsom drakar och demoners snösaga eller m:ua alla äventyr, alltså ingående beskrivning av en stad eller landsände och ett äventyr om detta. så man har nytta av äventyret efter man spelat det.
 

Avslagen_Cola

Warrior
Joined
14 Oct 2005
Messages
390
Location
Skokloster
Re: Växla landsmoduler med andra moduler

Det vore också kul om ni kunde göra ett mer "kampanjäventyr", såsom drakar och demoners snösaga eller m:ua alla äventyr, alltså ingående beskrivning av en stad eller landsände och ett äventyr om detta. så man har nytta av äventyret efter man spelat det
Håller med här, Jarla är det enda äventyret till Eon som lyckats någorlunda med detta. Mera sådant!
 

Avslagen_Cola

Warrior
Joined
14 Oct 2005
Messages
390
Location
Skokloster
Sylfens vrede

Det skulle vara kul om kampanjen fortsatte, speciellt då den enligt mig började väldigt bra.
Det äventyret ger väldigt mycket trots att det inte är så tjockt vilket är väldigt skönt för främst SL. Dock är det lite tråkigt att spela massa mellanäventyr, man tappar ju liksom lite känslan då.
Så den står egentligen överst på min önskelista.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Re: Sylfens vrede

Jo det började helt ok...
Och nu är det genomspelat... Så what to do lixom? Jag har hört att det kanske skrivs lite på nästa del dock... *hmmh* Vart var d jag hörde det nu igen...?

Nåja, min grupp har gått vidare och jag har hittat på egna grejer som konsekvens av vad de gjorde under diamantäpplet... Mha L&H och lite andra böcker kan man få till ganska sjyssta idéer...
Men, jag hade gärna läst fortsättningen någon gång...
 
Top