PROMOTION Teufelsamlingen (nysläpp!)

verlandes.

rollspelskollektivet
Kan man hoppas på en pod-version?
Sagt och gjort! @krank och Urverk Speldesign tog min lilla pamflett Teufelsamlingen under sina vingar, gav den en ny fräsch Mikael Bergström-layout och en fysisk utgåva!

1000023804.jpg

Boken innehåller en samling sällsamma böcker, konstverk och artefakter som en spelledare kan använda i lovecraftska mysteriespel.
Häftet inkluderar också en översikt över den Stiftelse som huserar Teufelsamlingens objekt, dess historik och organisation - med karaktärsporträtt av Alf Joakim Persson, som också var en av illustratörerna till Kutulu!

Jag lyckades lura in massa personer, mer talangfulla än jag, att bidra till boken - extra glad är jag att kutulu-kollegan Moa Frithiofsson, samt den augustnominerade författaren Ola Wikander är med!
Omslagsbilden är gjort av Per Gradin, som jag samarbetat med ett par gånger och inte har nog med fina saker att säga om.

Teufelsamlingen går att beställa på Adlibris och Bokus, och kommer snart finnas tillgänglig för gratis nedladdning på Urverks hemsida! Det är en ganska omärkvärdig liten pamflett, men jag tycker om den!

Och som en sidenote så släpps den samtidigt som Kranks Handbok i scenariokonstruktion - jag tycker själv att Teufelsamlingen komplementerar den rätt fint...!

Last edited:
Back