Nekromanti Testare? Någon?

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
Ja , då var det dags för mig att tråka ut er igen. Den här gången har jag lagt in fler tabeller , detaljerat stridsreglerna , skrivit regler för medeciner och lagt till yrket Sjukskötare till mitt rollspel Three Species. Jag efterlyser den här gången även efter folk som vill antingen titta igenom regelsystemet eller spela det här rollspelet. Jag vill gärna höra era synpunkter om det.

För er som inte läste mitt förra inlägg:

Det är ett AvP inspirerat rollspel. Jorden har dött ut , men människan lever vidare i gigantiska rymdbaser. Människan har länge letat efter en ny planet , och har hittat två intressanta planeter. Dom är nästan identiska. Den ena kallas för LV-1211 , och den andra kallas för Korari. På Korari , finns det dock en blodtörstig ras som kallas för Predators. Dom lever för jakten och är mycket noga med att dom är den enda rasen på planeten. På LV-1211 finns det något annorlunda. Två meter långa , svarta och smidiga varelser som har fått det enkla namnet Alien. Dom beter sig ungefär som insekter. Rättare sagt , som bin med sin drottning. Dom är dessutom så gott som gjorda för att mörda. Människan är anledningen för att dessa raser brakar samman i ett krig , och människan är rasen som står i mitten.

Det enda som krävs utav spelledren för att få en stämningsfull atmosfär är att spela dov och dyster musik , eller skrämmande techno. Dessutom bör spelledaren ha sett minst en av filmerna , spelat spelet eller vara överhuvudtaget bekant med självaste atmosfären för att veta hur allt ska vara. Annars är det mycket svårt att beskriva området , med tanke på att jag inte har skrivit särskilt stora miljöbeskrivningar (under produktion).

I den lätta versionen (uppgraderad sen förra gången) följer det med:

-Snabbt gjorda rollspelsformulär (Alien , Marine och Predator)
-Regler för att göra en karaktär av valfri ras (även Alien , men det är tveksamt om det går att spela som en)
-Stridsregler /images/icons/thinks.gif
-Marine och Predator yrken (Ett nytt Marine yrke sen förra inlägget) /images/icons/laugh.gif
-Alien sorter /images/icons/alien.gif
-Lätta miljöbeskrivningar (träd och växtlighet är huvudsaken)
-Marine och Predator vapen /images/icons/grin.gif
-Information om Teknologin (Marines och Predators)
-Terror Tabellen /images/icons/spook.gif
-För och Nackdels tabellen (Marines och Predators)
-Nationalitets Tabellen /images/icons/king.gif
-Kritiska Skade Tabellen (NY) /images/icons/dragon.gif
-Medecin och sjukhus information (Marine NY) /images/icons/clever.gif

Jag hoppas verkligen att det finns någon/några som vill speltesta det här.
Jag skickar i det här inlägget med en .zip fil med allt det ovanstående. Jag efterlyser härmed speltestare , helst upp emot fyra olika. Det enda jag kräver , är att jag får en liten kommentar om hur rollspelet var.

Snälla ta er tid på att kolla igenom det här och tack för att ni läst enda hit.
//MvH TheGoblin
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Jag tar mig gärna en titt. /images/icons/smile.gif Måste dock varna att gensvar kan dröja lite.... Mår /images/icons/sick.gif och har /images/icons/devil.gif mycket att göra.
 
Top