Testa PiruettGPT

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,485
Location
Stockholm
Vet inte om jag lagt detta i rätt forum, admin får gärna flytta annars.

Jag har i alla fall använt ChatGPTs nya funktionalitet och skapat en GPT som är tränad på allt material från min gamla blogg Piruett.se

Här kommer ni åt den: https://chat.openai.com/g/g-sb93BKdYk-piruettgpt

Det tog 5 min att skapa den, så jag vet inte exakt vad som går att göra med GTPn. Ni får gärna skriva här i tråden om ni får fram något spännande eller kul! =)
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,891
Location
Marjura
Kan den fortsätta generera lika underhållande Sinkadusmåndagar så är det ju guld!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Jag kommer tyvärr inte åt den i och med att jag inte har den där plusfunktionen, men hade jag kommit åt den hade jag bett den att recensera omslagen till Neotech Edge 😊
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Går det att fråga om att göra listor? Piruetts listor var för mig efter Sinkadusmåndag bloggens störta behållning 🙂
 

Basho

Veteran
Joined
6 Jul 2019
Messages
156
Location
Malmö
Går det att göra en rollspel.nu gpt? Hur skulle det gå till och skulle det ge något?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Går det att göra en rollspel.nu gpt? Hur skulle det gå till och skulle det ge något?
Oaktat hur man skulle göra rent praktiskt och vad det skulle ge, så finns det en sak som stoppar det. Man skulle nämligen behöva fråga alla användare om lov att använda deras inlägg, och det skulle både vara väldigt svårt rent administrativt (hur frågar du och får svar från alla enskilda användare), och du skulle högst troligen få NEJ från flera användare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Jag kommer inte åt den, är det för att jag har ett gratis-konto?
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,485
Location
Stockholm
Problemet just nu är att den säger att den inte kan läsa mina Wordpress-exporter. Nån som vet hur man gör xml till txt?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Jag kommer inte åt den, är det för att jag har ett gratis-konto?
Precis, det var samma för mig. Man måste ha något slags pluskonto som kostar.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
953
Location
Uppsala
Problemet just nu är att den säger att den inte kan läsa mina Wordpress-exporter. Nån som vet hur man gör xml till txt?
Xml är ju väldigt strukturerad data, txt är bara text, som kan vara xml, kod eller vad som helst. Du kan ändra filändelsen då kan du öppna xml i notepad för att se hur det ser ut.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Problemet just nu är att den säger att den inte kan läsa mina Wordpress-exporter. Nån som vet hur man gör xml till txt?
To convert XML files to TXT files, you can use various programming languages like Python or specialized tools. In Python, you might use a library like ElementTree or lxml to parse the XML and extract the text content, then save it to a text file. Alternatively, you can use dedicated tools like XML to TXT converters available online or software like Notepad++ with appropriate plugins for batch conversions. The specific method depends on your preferences and the complexity of the XML structure.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Problemet just nu är att den säger att den inte kan läsa mina Wordpress-exporter. Nån som vet hur man gör xml till txt?
På riktigt, be ChatGPT att skapa koden (exv i python) för att göra det åt dig. Jag kan inte ett smack om programmering, men kunde sätta upp en miljö och skapa ett program som löste soduko bara genom att be ChatGPT om hjälp för varje steg. Om du vill kan jag försöka översätta filerna åt dig (via samma metod).
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Sätter mig med detta ikväll när barnen somnat
Ett tips: när du får en felkod eller något då du kör python-scriptet så är det bara att copy/paste:a den felkoden tillbaka till chatten. Rätt ofta kan då GPT själv komma på vad som är fel och fixa det.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Vet inte om jag lagt detta i rätt forum, admin får gärna flytta annars.
MODERERING

Jag vet inte riktigt vilket forum som det här passar i, vilket är ett rätt starkt argument för att det är OT. Rollspelskopplingen finns ju visserligen, men det handlar ju egentligen om test av AI, och det har vi inget forum för.

Givet också hur diskussionen utvecklats så flyttar jag tråden till "Hjälp mig med en sak"-forumet.

Allmän påminnelse till alla som deltar i tråden. Ämnet "AI" är inte en biljett att diskutera allt om AI eller allt som tangerar AI, eller allt som påverkas av AI.
 
Top