Nekromanti Testa Pathfinder/Kingmaker!

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Halloj!

NU på torsdag 24/1 18.00 kommer jag befinna mig i Lekberg's game store och hålla i en actionsprakande demonstration av både spelsystemet "Pathfinder" och starten för den häpnadsväckande äventyrsstigen "Kingmaker" .

(Vitulv m fl har spelat och skrivit om både system och äventyr annorstädes här på forumet om man är nyfiken och orädd för spoilers)

Det vi kommer spela är inledningen till "Stolen Lands"!

Jag kommer ta med lite prylar som Map Packs och miniatyrer, så om man aldrig har prövat på den typen av spel förut kanske det är dags nu?

VARMT VÄLKOMNA!
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Stolen Land är ett löjligt bra introduktionsäventyr till Pathfinder, när jag tänker efter. Det fungerar troligtvis även bra som "stand-alone" om ni lyckas övertyga Basenanji att spela klart hela äventyret (kräver iofs några kvällar).
 

android_iv

Warrior
Joined
17 Feb 2009
Messages
304
Location
Stockholm
Jag tror jag kommer förbi! Har ingen större erfarenhet av "miniatyr-/brädspels- rollspel", så det vore schysst att testa.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Vi på Lekberg's är glad över att Basenanji vill demonstrera Pathfinder i vår butik.

Vi kör igång kl. 18.00 och rundar av efter ett par tre timmar.

Alla är varmt välkomna!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Bumpar tråden för all er som känner ett obetvingligt sug efter lite Pathfinder, hexcrawl och miniatyrer och dessutom inte vet vad ni ska göra av kvällen!

Ikväll 18-21, testa Pathfinder hos Lekbergs.
Rutger Fuchsgatan 8, T-bana Skanstull.

Välkomna!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Åh, jag vill också spela! Varför finns det ingen i närheten av mig som kan lära mig det här och sedan spela med mig!!! :gremfrown:

Men ha så kul!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Spider Jerusalem said:
Man blir sugen att komma förbi.
Funderar också på att komma.

Så får vi se hur lång tid det tar för Spidde och mig att ta livet av varandra... :gremsmile:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag var där, Basenaji var där (obviusly), Android IV och Lekbergs (Lekbergs körde stafett och bytte av varandra).

Vi hann med att slå fram gubbar och det första encountret (vilket alla var nöjda med).

Basse var lite ringrostig när det gällde PF-reglerna, jag var mycket ringrostig och övriga två hade aldrig spelat PF. Resultatet blev att vi höftade lite med reglerna istället för att avbryta stup i kvarten för att leka reglofiler. Det blev kort och gott en skön och avslappnad stämning vid bordet - och ska det vara så framöver spelar jag hemskt gärna igen. :gremsmile:

Lekbergs lovade dessutom att det ska bli olika spel varje torsdagkväll - nästa vecka (tor 31 jan) ska de spela STAR WARS...
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Det var en skön kväll. Jag gillar d20 3.75. Jag fick många flashbacks till Faerûn-tiden.

Och nästa torsdag kör vi Star Wars Beginners Game, rollspel som funkar lika bra för nybörjare som för gamers. Plus lite X-wing och sånt.

Alla är välkomna, jag hoppas att det blir trångt i lokalen!
 

android_iv

Warrior
Joined
17 Feb 2009
Messages
304
Location
Stockholm
Jag måste också passa på att tacka för en trevlig kväll och god introduktion till Pathfinder.
Nu har jag fått mersmak för hexcrawlande och att slå banditer med svärd och häpnad!
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Star wars night @ Lekbergs

Andy said:
Det var en skön kväll. Jag gillar d20 3.75. Jag fick många flashbacks till Faerûn-tiden.

Och nästa torsdag kör vi Star Wars Beginners Game, rollspel som funkar lika bra för nybörjare som för gamers. Plus lite X-wing och sånt.

Alla är välkomna, jag hoppas att det blir trångt i lokalen!
Jag var där och spelade X-Wing ett brädspel där man styr skepp, ett miniatyr spel som var fantastiskt roligt. Grund reglerna tar ca 3 minuter att förklara, det är spännande och det är skalbart. Det funkar att spela 2 men det skulle lika väl kunna vara 10. Helt enkelt ett underbart spel, kommer ha med mig en kopia till nästa forums öl.

Sen testade jag Star Wars beginners box där jag spelade en female twilek bounty hunter. Vi skulle ta ett skepp från en trandoshian. Vi smög runt lite och sköt lite och det gick bra, roligt system är ju som nya Warhammer fantasy. Roliga tärningar och flum. Ser fram emot det spelet då jag tror det har mycket potential och man fick den här star wars känslan av det. Snabbt, lätt och mycket trevligt.
 
Top