NYHET Terry Kevin Amthor RIP

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Port Kad, The Rim
Den amerikanske rollspelskonstruktören Terry Kevin Amthor har avlidit vid 63 års ålder. På 1980-talet arbetade han hos Iron Crown Enterprises, bland annat med produktionen av MERP (Sagan om Ringen-rollspelet på svenska) och sin egen produktlinje Shadow World till Rolemaster. Jag träffade honom ett par gånger i USA, en kreativ och kul karl.

Kan vara en bild av 2 personer, inklusive Terry Kevin Amthor och text där det står ”Tamara Galbraith 16h … I am so saddened by the death of my prother Terry Kevin Amthor. He was smarter, funnier, and more creative than most of us could ever hope to be. As my only sibling, he was my best friend when we were young and a great protector. And he brought joy and intrigue to many fans around the world with his contributions to the gaming industry. My fond memories of him will never fade. Shine among the brightest stars, my dearest brother. Warp Speed.”



11
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Jag har hört mycket bra om han spelsetting shadow world (iallafall de delar han själv skrivit) och länge tänkt att jag ska kolla in det.
Nu kanske är tiden att höra det.
 
Top