Ackerfors
Alas, your rapids!
Jag är inget stort fan av Terry Pratchett, snarare tvärtom, men nu har jag hittat en serie som han skrivit som jag faktiskt tycker om. Serien består av böckerna "Bara du kan rädda mänskligheten", "Johnny och Döden" och "Johnny och Bomben". Det är en halvmysig serie om en tolv-årig pojke som råkar ut för en massa "övernaturliga" saker. Läs den serien! 
Tänkte ta ett citat ur "Johnny och Döden":
Jaja, underbara böcker som alla borde läsa även om man inte gillar Terry Pratchett.

Tänkte ta ett citat ur "Johnny och Döden":
Det är ett underbart stycke ur den boken som innehåller många sanningar, men det finns en sak jag stör mig lite på även om det egentligen inte spelar någon roll. Det är givetvis översättningen som blev Drakar och demoner. Jag antar att det var Dungeons and Dragons på orginalspråket.Kort och psykografer, tänkte han. Och de döda. Det är inga mörka krafter. Att hålla på och oja sig över kort och heavy metal och tjata om Drakar och Demoner bara för att det förekommer demongudar där, det är som att bevaka dörren när det i verkligheten kommer upp genom golvbrädorna. De verkliga mörka krafterna... är inte mörka. De är liksom grå, som mr Grimm. De tar bort all färgen ur tillvaron; de tar en stad som Blackbury och förvandlar den till osäkra gator och plastskyltar och Lysande Framtidsutsikter och skyskrapor där ingen vill leva och ingen heller egentligen lever. De döda verkar mer levande än vad vi gör. Och alla blir grå och förvandlas till nummer och sedan börjar någon, någonstans att räkna...
Jaja, underbara böcker som alla borde läsa även om man inte gillar Terry Pratchett.