Nekromanti Terraria-uppdateringen

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Kanske inte så många som fortfarande spelar Terraria, jag har själv varit passiv och endast spelat ett fåtal timmar den senaste tiden. Kollade lite på uppdateringen som har blivit gjord nu, gjorde inte så mycket förutom att jag skapade en ny värld. Ljuset är snyggare, mycket snyggare. Var dock endast ovan jord då min dator inte kände för att göra flera saker samtidigt (köra Terraria och ha en del program igång i bakgrunden) så jag har inte märkt så många förändringar angående fiender, bara nytt utseende på zombies.

Men, vad tycker ni?
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Allt det nya får du efter att du spöat Wall of Flesh. Just saying. Samt wiring-systemet.

Vänta tills på Söndag, min flickvän låter mig inte spela det förrän då. Vi ska spela tillsammans, och hon är upptagen... :gremfrown:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Kraetyz said:
Allt det nya får du efter att du spöat Wall of Flesh. Just saying. Samt wiring-systemet.
Måste göra lite mer utforskande alltså :gremsmile:

Kraetyz said:
Vänta tills på Söndag, min flickvän låter mig inte spela det förrän då. Vi ska spela tillsammans, och hon är upptagen... :gremfrown:
Segt då. Just nu verkar det inte vilja fungera, kan ju vara att det patchar eller något, Ser fram emot en recension ifrån dig!
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Kommentar på Hardmode:

AWESOME! Men jävligt svårt. Ärligt talat, när du kommer dit lär du bli chockerad av exakt hur brutalt det är. Det blir ett helt nytt spel där du börjar om från början, i stort sätt. Allting gör 50+ skada, Corruption sprider sig våldsamt fort (över öken och djungel), och du kommer att dö. Ofta.

Den "lättaste" bossen, The Twins, är två stora ögon med 25k HP var, som skjuter laser och rushar dig med ungefär dubbla hastigheten av Eye of Cthulhu i sin andra form. GG.


Nya NPCerna är skitbra, framförallt goblin-killen. Wiring-systemet fungerar utmärkt, men många statyer verkar inte fungera än. Det lär väl komma med tiden.

1.1 är succé.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Shit, låter awesome. tyvärr har andra spel kommit ivägen just nu.

ar testat att ta ut WoF, men jag måste ordna med en arena. Alldeles för svår annars.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Jag gjorde det med Obsidian Skin och Ironskin pots. :gremsmile: Funkade bra efter några försök, hade Shadow Armor och Dark Lance, och lite Armor-baserade accessories.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag hade 66 timmar spelat på mitt Steam innan 1.1. Nu har jag 140, och har precis uppgraderat från adamantit (hårdaste armorsettet man kan gräva sig till med ores). Det är riktigt fett nu, och som sagt så är Hard mode precis i början riktigt hard. Att den nya HP-pottan "bara" ger 150 istället för 200 och man fortfarande inte kan ha mer än 400 hp gör inte saken bättre. Så fort man fått på sig fullt cobalt är det rätt chill dock, men man springer hellre än slåss mot flera fiender samtidigt och även i full admantit med bara craftade vapen kan man åka på stryk om man inte är försiktig.

Det sagt så är The Destroyer (hardmode Eater of Worlds) mycket lättare än The Twins (hardmode Eye of Cthulhu), särskilt om man har en optad arena. Många vapen träffar mer än en sak i taget och det gör att han tar jättemycket skada.

Vad gäller Wall Of Flesh så bygg en bro i helvetet. En lååååååååååång bro. Bossar äter upp de flesta spawn slots så du behöver inte oroa dig för en massa vanliga monster under tiden du fajtas, och har du full molten och nått bra avståndsvapen (jag tog den med minishark) är det bara en fråga om tid och nednötning. Lasrarna är rätt lätta att dodga och gör ändå inte tokmycket skada.

Saker att tänka på inför att corruption/hollowsäkra sin bas (eller delar av sin värld): Bygg i luften, eller gör en vallgrav som är minst tre block djup. Du kan blockera båda med saker som ore eller aktiv sten (en del av det nya wiringsystemet) så länge det är minst tre block brett. Jordblock som inte har gräs på sig blockerar också spridningen, detta är mest användbart i underjorden dock eftersom gräs sprider sig.

Happy Hunting!
 
Top